Måndag 12 mars 2012

Det är mycket som ska hända nu med förberedningar och jobbsökningar inför OPT. Har fått in alla papper nu och därmed alltså ansökt om att få jobbtillstånd. Går allt vägen som planerat så börjar den 5e Juli. Ett förhinder kan dock vara om det tar tre månader att få EAD-card (bevis att du har jobbtillstånd/typ jobb visum), vilket de sagt på Homeland Security. Eftersom vi har flyg till Morocco 21a Maj, tre dagar efter skolan slutar. Hinner jag inte få hem det innan i brevlådan och vi flyttat ut, hur får jag brevet ur lådan och får någon att skicka över det till morocco åt mej? Utan det kan jag inte komma tillbaka in i landet nämligen..Mycket mer detaljer att tänka på med sådana här ansökningar än vad man kan tro. Förhoppningsvis går det min väg och jag har lite tur för en gångs skull. Hatar att USA's alla public systems services ska ta så lång tid. Tog tre och en halv månad att få hem sitt ID kort, och som sagt tre månader för jobbvisum ansökning! Inte sverige det inte..

Förövrigt har det varit mid-terms nu förra veckan och denna. Jag hade Human sexuality förra onsdagen och frranska quiz på tisdagen. På torsdag har jag mitt muntliga förhör i franskan tillsammans med Alice, men det är fortfarande på en sådan pass enkel nivå att det inte är något jag direkt stressar över..amerikanerna är alltid sämre än oss européer på språk så man glänser alltid i språk klasser ;) Nu på onsdag har jag mid-term i Film studies, den är jag mest nervös för. Är 7 kapitel av film kunskaper och filmer + datum och namn att minnas. Blir plugg nu ikväll, massa imorron och sen innan lektion på onsdag med. Tur den inte börjar förrän 12.45, lyxigt!

Lulu är tillbaka på sheltret där vi hämtade henne ifrån. Hon var för gammal och illa påverkad redan, öppnade inte upp för någon annan än mig, rädd för allt och alla, hatade alla andra hundar, gillade inte promenader, gillade inte mat eller godis, hade nervösa vanor där hon kliade sönder sig, nervös och gnällig på nätterna, ingen social respons alls, antagligen aldrig vart i människo hem förut. Så det gick inte alls..jag fick en läxa. Hund får vänta.

Nu väntar senaste avsnittet av Big Brother Sverige, ett av få svenska program man faktist kan se från USA.
Den här gulliga bilden på mig och Josh hittade jag i nåt gammalt arkiv från förra sommaren när vi just träffats! Snart 9 månader nu ♥


(På tal om ny blogg som jag nämnt i tidigare inlägg, den är fortfarande UNDER CONSTRUCTION så ni får vara tålmodiga..ingen som är bra på blogg designs/headers? :p)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0