What a day!

Dagen började tidigt med att allt självklart gick fel - kunde inte hitta en outfit som tycktes bra nog för min stundande praktik intervju, när outfiten till slut kommit på kladdade jag självklart mascara på den vita blusen, spillde ut kaffet över mitt CV och hann inte äta frukosten alls. Detta innebar att jag var alltför sent ute att springa upp till busshållsplatsen, som tur var fanns Natasha's cykel till hands. När jag väl kommer till busshållsplatsen inser jag att buss 15x inte alls går därifrån, liftar med en annan buss upp tre stopp, ser 15x passera, blir avsläppt och får kasta mig ut i trafiken och springa över gatan för att springa ikapp bussen.
Efter att tillslut ha kommit på bussen och bytt till två andra bussar är jag då äntligen framme, insåg dock inte alls hur långt det var från busshållsplatsen ut till själva hotellet (stod 3minuters gångväg på google maps, detta var ju i själva verket 16 minuters gångväg). Fram kom jag dock, svettig och med ömmande fötter efter att promenerat upp och nerför antalet backar i högklackat. Hittar iaf in och intervjun tar knappa 20 minuter. Men nu har jag vart där, intervjuats och nu äre bara att vänta, håll tummarna gott folk! :)
I övrigt var det en bra dag. Mat inhandling med Natasha, matte lektion, installering (eller nja, försök till det iaf) av ett nytt dörrhandtag till mit rum - ett med lås så man får vara ifred. Detta försök har nu resulterat i att jag inte har något handtag alls då jag gav upp och överlåter någon av mina manliga huskamrater denna syssla.
Kvällen spenderades med Natasha och Kasra på Starbucks.
Imorgon är det uppsatsskrivande i allra högsta grad, engelska lektion och sen kvällslektion.

Nedan följer lite bilder Natasha framkallat från sin engångskamera (de är en månad eller så gamla dock). Lägg märke till kvalitén..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0