Random thoughts on life!

satt och tittade igenom alla mina foton på facebook idag, nostalgi tripp om något! vad mycket jag fått uppleva och vara med om, och vad mycket människor av alla dess slag jag träffat!

Men idag kan det inte hjälpas hur mycket jag än uppskattar allt detta jag vart med och ÄR med om, jag saknar svealand idag! Min familj, mina vänner, t.o.m. vädret! Haha..Jag har kommit på vad det är som gör att man saknar det svenska vädret (även de som bor i soliga kalifornien ;p), de där dagarna, speciellt på våren i april-maj, när solen kommer fram och värmer ansiktet, men luften runt om är fortfarande kylig. Gruset knastrar sådär mysigt under fötterna, fåglarna kvittrar och man ser träden få mer och mer färg för varje dag. Visst är såna där dagar sällsamma i allt slask och ombyte, men jag tror det gör att man verkligen uppskattar de få kanonfina dagar man får! Här är alla dagar soliga och med behaglig temperatur, så då uppskattar man inte det heller..Gräset är alltid grönare på andra sidan jorden? ;p

Här är det faktist ganska behagligt just nu, inte för varmt än..om en månad eller så kommer det va runt 30 varje dag har jag blivit varnad för, så borde kanske passa på att njuta av de 20 vi har nu! :)

Ikväll blev jag medbjuden av Brian, en kille i min hospitality klass, att följa med till SoHo. Nåt band skulle spela och han och några kompisar hade bords-reservationer så, då fick jag med följa med..snällt av dem, blir nog skoj! :)

Nu - dusch och sen kanske en promenad? Eller ska man ta sig ner till gymmet och simma lite kanske?


Kommentarer
Postat av: Anonym

vi har haft sånt väder ett tag nu, snön börjar smälta lite. alla enorma snöhögar ska bytas ut mot stora grushögar. gålarna kvittrar och man börjar ine att det fanns vit en buske under den där högen med snö. om man satt i solen var det mycket varmt och underbart. men sen bara på en dag (idag) PANGBOM maaaassor med snö igen. det kändes tråkigt eftersom det äntligen börjat våras. hoppas verkligen att det vänder igen, jag älskar våren precis så om du ovan beskriver den. speciellt grusets knastrande under skorna. njut njut njut av det fina vädret tjejen!

2010-03-21 @ 22:11:58
Postat av: Anonym

det var jag som skrev den kommentaren haha, sara elvira caroline svensson. även känd som lillaystern!puss&kram

2010-03-21 @ 22:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0