Tillbaka i Sao Paolo!

Och nej, for er som trodde att jag dott i en av naturkatastroferna som hant har nere, kan jag nu konstatera att jag fortfarande lever! :) Helt enkelt ar min forklaring att vi inte hade Internet i strand-huset vi hyrde..

Det var iaf fem crazy dagar..Mycket fest, slappande och kortspelande men aven lite strand-mys, konserter och andra galna upptag. Det var iaf himla kul, aven om det kanske blev lite mycket for min smak mot slutet. Det var lite "ensamt" ibland eftersom alla pratade portugisiska (heter det sa pa svenska?) och jag inte riktigt kan forsta och folja allt som sags, men visst forsokte de emellanat ocksa och att festa sadar oavbrutet borjar jag nog bli for gammal for ;p Nyar var med valdigt annorlunda an vad jag ar van vid. Vi gick allihop ner till stranden dar vi vantade in tolv-slaget med raketer, bubbel och andra alkohol haltiga drycker. Sen har de som tradition att alla pa hela stranden gar till havet, hoppar over sju vagor och sen gar baklanges tillbaka samtidigt som man gor en onskan. Sjalvklart var jag inte samre utan foljde denna ritual, lite roligt att det gors olika pa olika stallen i varlden :) Iaf sa var resan kul sa lange den varade och jag kan latt saga att Brasilianarna ar de galnaste, vildaste folk jag nagonsin traffat! Jag har aven fatt ett antal nya vanner!

Vad hander annars? Igar var bae jag och Carlos slitna som aldrig forr efter fem dagars festande och lite somn, sa vi akte och sag "Avatar" pa bio, riktigt bra film faktist och den blev ju inte same nar en var i 3d, haftigt! :) Efter det gjorde vi sushi har hemma, mer eller mindre lyckad sadan da riset var for varmt och gjorde sa att det blev svart att skara, men men, gott var det :) Och imorgon kvall aker jag hem till Santa Barbara igen. Det ar med blandade kanslor saklart..blir skont att komma tillbaka, forsoka fa ordning pa allt vad galer lagenhet, CSN-pengar (har missat att skicka in ett papper som skulle skrivas pa sa Mac fejkar min signatur och gor det idag, hoppas darfor att det inte ska ta alltfor lange innan pengarna kommer, maste betala lagenhets depositen vilket egentligen skulle gjorts den 1:a, far se om de ar snalla nog att lata mig vanta eller om jag maste leta upp en ny lagenhet igen :/) osv. men anda trist att lamna Carlos och Brasilien. Men all good things come to an end, ar detinte sa man sager? :)

Nej nu ar Carlos tillbaka efter att ha jobbat en timme (han ar engelska larare) sa nu ska jag va socia igen!

Saknar er alla och ber igen om ursakt till er som varit oroliga for mej!

Pussar! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0