Första natten..

..i min nya säng, i mitt nya rum, i min nya lägenhet. Och det känns kanske inte kanon och helt perfekt än,men helt okej faktist. Har hela dagen idag dammat, dammsugit, packat upp, slängt ut den gamla ägarens alla små saker han lämnat osv. Så nu känns det mer som mitt och renare kan det nog inte bli! :) efter att ha flyttat så här mycket som jag ändå gjort nu, flyttat in i alla möjliga tänkbara rum på en massa olika villkor och tidsbegrängsningar så börjar det bli lättare att ta det till sig och få det att kännas som sitt. Så fort jag får in mina kläder, de få prylar jag har och framför allt efter jag får städa så vipps, är det lixom mitt nya tillhåll. Lite konstigt, men ändå väldigt bra och nyttigt tycker jag att kunna känna så.

Denna lägenheten delar jag med tre amerikanska killar. Vi har alla våra sovrum på övervåningen, de har sitt badrum här uppe med och jag har blivit tilldelad det nedre som mitt eftersom jag är tjej, inte fy skam. Köket är hyffsat stort med alla nödvändigheter + diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Vid sidan av köket är ett litet hörn där bord och stolar finns, utanför finns en liten trädgård/bakgård med grill, hängmatta och möjlighet till mysiga kvällar framöver. Vardagsrummet är där man först kommer in och detta har en hörnsoffa, soffbord och en stor TV med alla tänkbara kanaler och till och med en sån där TIVO så man kan spela in program man inte hinner se vid sändningstillfället. Med andra ord, jag kommer nog trivas helt okej!

Har inte umgåtts så mycket med killarna än, bara hunnit prata snabbt med Matthew. Han verkar vara den glada, sprallige, festprissen och frågade såklart direkt om jag brukar festa, dricka och röka på. En annan jag pratat mer med är Jesus. han är ursprungligen från Mexico men har bott här i 10 år nu, jobbar heltid med system utveckling inom hospitality (!), gillar samma TV-program som jag och är 30 år. Han pratar rätt mycket, men å andra sidan kan jag ju kanske få prata spanska emellanåt när jag vågar :) Tyler är den tredje roomien. Det enda jag vet om honom är att han ser asiatisk ut, antagligen gillar hip-hop (att döma från klädstil och planscher i rummet) och att han inte pratar så mycket. han håller sig mer för sig själv.

Aja, ska sluta pladdra..ingen som bryr sej ändå! :) Imorron ska jag se om jag kan hitta nåt jobb till sommaren, eller ja iaf börja söka. Och sen ska jag även posta den där jäkla blanketten som CSN prompt behöver för att kunna ge mig pengar. 6 dagar efter att jag mailade om mitt problem svarar de att antingen kan jag ringa (jo tack, kostar ju inget när man är i USA) eller så måste jag maila/faxa över pappret med min underskirft. Jäkla krångel, men hoppas nu inte det tar så lång tid innan jag får pengarna sen bara, känns taskigt när killarna vart snälla och låtit mig flytta in utan att jag gett dem varken hyra eller deposit. Usch och suck..men nu ska jag kanske sova. Länge sen jag sov själv nu, blir annorlunda..och i en ny säng i ett nytt hus dessutom. tur jag har en gose-djurs pingvin jag fick av brudarna att krama, den har t.o.m allas våra namn på sin mage, gullig! :)

Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0