La chica de ayer..

..är en riktigt bra låt av Enrique, mums på den! :) Idag är en sån där happy day! Vaknade vid 9.30 utvilad och pigg, tittade på de två senaste avsnitten av idol och åt kaviar knäckemacka med kaffe. Kan det starta bättre? :) Kaviaren (som det vart heta diskussioner om här hur man uttalar..självklart ska det uttalas kavjarr, i äkta östgötsk stil!) fick vi av Johan, Malins kille som just nu är här och hälsar på. och kommer så vara två veckor framöver. Han har sällskap av Tildas kille Philip som är här tills söndag. Så det är verkligen fullt hus här nu i lilla tvåan! :p Vardagsrum har blivit sovrum och man får tassa så man inte väcker folk var man än går..men det är lite mys! :) och till helgen blir det en liten road-trip till LA. Gå på Universal studios och parta lite. Kommer ganska billigt undan när man är 6 stycken på bil och smarta som vi är har vi hittat en sida att buda på billiga hotell på, kanon! :)

Jag skrev ju sist att jag hade en liten hemlis att berätta, och nu är den helt klar och bokad så nu kan jag väl våga skriva det kanske. Jag kommer som nu de flesta vet inte att kunna komma hem till Svea-rike i jul, det skulle bli alldeles för dyrt och det är pengar jag inte har..tyvärr! Dock har jag blivit övertalad och bjuden på en resa ner till Sao Paulo, Brasilien! JAG SKA OCH HÄLSA PÅ CARLOS! Han jag umgicks med i Salamanca för er som glömt :p Lägger in en bild nedan med för att fräscha upp era minnen. Ska bli så himla otroligt roligt! Mycket bättre än att sitta här själv över jul & nyår. Så blir tre veckor där och sen tre veckor av jullovet här i Santa Barbara innan skolan börjar igen. Hoppas det går som planerat nu bara!

Sen kan jag väl avslöja med att jag börjat få "second doubts" vad gäller hospitality/turism. Jag har ju nu påbörjat ett "major" inom hospitality, dock fick jag bara två sådan kurser denna terminen. Och redan nu känner jag att jag nog inte vill jobba inom det afterall. Känns ju redan nu som att jag är lite klar med att resa runt och aldrig ha något fast att kalla "hemma", så då är det kanske lite dumt att ge sig in på det som yrke? och ju mer jag nu pluggar och läser om det känner jag mig mer och mer säker. Istället är det återigen media - TV & Radio som lockar. Har mailat min counselour (rådgivare) för att se vad hon har att säga om saken. S vi får se vad som händer till nästa termin.

nej nu måste jag plugga lite training & development igen. Det är så jäkla mycket att göra på den kursen och jag ligger redan två kapitel bakom! Så nu får jag ta tag i mig själv! Sluta skjuta på det! Hinner nog med ett och ett halvt kapitel innan jag ska iväg och babysitta om lite mindre än två timmar!

Innan dess lägger jag in ett bild-medley bara för att jag saknar Salamanca och Carlos! :)

hela gänget..jag och Carlos..Två av de finaste tjejerna jag träffat!Hejdå Carlos och Guiliano!Finaste Carlos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0