Los Angeles!

Jaha då var man tillbaka i Santa Barbara igen efter en underbar helg i LA! Jag tar det dag för dag...

Lördag 26/9
Dagen började tidigt med att Johan och Philip drog ner och hämtade vår lilla hyrbil (mini-buss). Som misstänkt kom vi inte iväg förrän två timmar än planerat men iväg kom vi iaf utan att ha glömt något. Vi bestämde oss för att köra den fina vägen genom Malibu längs kusten och sen därifrån vidare till LA. Vi kom fram hela och mindre rena och checkade in på vårt 4-stjärniga hotel "Beverly Hilton". (Vi använde oss av priceline.com, där man får bjuda fram ett pris själv och därav få det rejält billigare än vanligt. Jag menar 700kr var för två nätter på 4-stjärnigt hotell mitt i hollywood, inte illa pinkat! Ett litet tips sådär, går även att göra på svenska hotell eller andra hotell runt om i världen som finns med på deras hemsida.) Det var det finaste och lyxigaste hotell jag satt min fot på! Såna där  killar som parkerar bilen åt en när man kommer till entrén, jättestor pool med massagebänkar, gulddetaljer, blanka golv, speglar som täckte väggarna och fräscha enorma blombuketter överallt! Går inte att beskriva men det var riktigt lyx! När vi var incheckade och klara tog vi iaf bilen och spenderade resten av dagen med att åka runt i Hollywood och titta på stjärnornas hus. Det var väl inte så att man såg så mycket mer än deras portar och höga häckar men ändå ;p Sen åkte vi och såg hollywood skylten med, det var lite coolt. Ett plus till Johan som var duktig och körde runt hela dagen utan knyssel och riktigt bra dessutom, tror inte vi körde fel en enda gång och det utan att ens använda den inköpta GPS:en. Efter det hittade vi en mysig italiensk restaurant där vi alla åt varsin italiensk pizza av högsta kvalitet och drack varsin öl. Sen blev det hem till hotellet för att vila en timme innan det vankades utgång i Hollywood. På förfesten berättade malin med tårar i ögonen att hennes Johan friat till henne och visade sin jättefina ring för oss! Grattis till er! Vi blev alla rörda och Tilda fick sminka om sig efter gråt-kalaset! ;) Det var ju ett ypperligt tillfälle att gå ut och fira i hollywood! Det var till en början lite svårt att veta var man skulle bege sig i USA:s näst största stad en lördag kväll men till slut hittade vi en lounge-bar som hette "Social". Och det var ett väldigt passande namn. De hade dans golv med halvbra musik men det var mer ett ställe att snacka och vara social på, men riktigt mysig kväll och vilken fin inredning de hade sen! Vi träffade på glada och galna norrmän och även några killar från Israel, fick öva mina hebreiska böner och de var grymt imponerade! Ibland lönar det sig att bo med judisk familj ett år, hehe ;p Klubben stängde iaf 2 och det bar av hem till hotell för nattliga äventyr av olika slag!

Söndag 27/9
Vi hade bestämt att mötas allihop klockan 09.30 nere i hotell lobbyn (Jag och Jennie delade rum och de två paren delade självklart rum..). Efter att ha sovit mer eller mindre två timmar tog vi oss iaf ner till den där lobbyn, även om det var knappt, och jag till mitt missnöje upptäckte att min urinvägsinfektion smugit sig tillbaka, denna gång värre än den första till råga på allt! men ner kom vi och vi hoppade in i en taxi och tog oss till UNIVERSAL STUDIOS!! För er som inte vet är det där de spelar in hollywood filmerna och det är även en nöjespark med tema därefter. Vi köpte ett "Gate-A" pass som gjorde att man fick gå före i alla köer, det gjorde verkligen vår dag. hade man inte haft det hade man aldrig hunnit med allt som vi hann med och humörena hade säkert inte vart på lika hög nivå med tanke på de köer alla andra fick stå i. Det var verkligen värt 280kr extra! Hursom var det en kanonkul dag med nöjesåk, stekhet värme, skratt och med en rejäl insikt i hur det går till framför och bakom kulisserna på filminspelningar. Vi fick även se Vesteria Lane, eller vad det heter, där de spelar in Desperate Housewives och andra filmscener. Det var riktigt häftigt! Det var en "once in a lifetime" upplevelse iaf och det var häftigt att få uppleva det! Jag försökte hålla modet uppe så gott det gick trots ENORM smärta (även när jag inte kissade, utan HELA tiden. Hade så ont att jag hade rysningar!) och ständiga toabesök. Väl hemma på hotellet blev det sova en timme innan vi skulle ner och käka middag i hotellets restaurant. Jag åt hummer soppa och sushi, riktigt, riktigt gott! Och vilken fin restaurant dessutom, låg precis vid den enorma poolen med massagebord och diverse lyx! Det var planerat att vi skulle gå ut även denna kvällen men jag och Jennie hade noll energi eller motivation till detta och gick och myste med film och sömn i vår hotellsäng istället medans de andra drog ut en sväng. Tydligen vart det ingen hit iaf så vi missade inget ;p

Måndag 28/9
Vi fick sova ut och vaknade med nyfunnen energi till utcheckning vid 12.00. Därefter tog vi oss till hollywood boulevard för att titta på de där stjärnorna i trottoaren och för att titta runt i lite affärer. Jag hade inte mkt pengar att spendera då denna helg redan gått på mer än vad jag hade råd med, men det blev en klänning för 70kr på rean och ett par solglasögon - råkat sitta sönder mina gamla. När vi kände oss nöjda tog vi taxi tillbaka till hotellet, packade in oss i bilen och körde hem till Santa Barbara igen. Denna gången tog resan inte ens två timmar. (Den korta vägen var betydligt KORTARE än den fina vägen genom Malibu som gjorde att resan dit tog dryga 3,5h istället för 2.) Kändes skönt att komma hem skapligt så man hann packa upp och titta på lite idol innan sängdags.

Jag köpte även en ny kamera på rean innan LA, så att jag kunde ta bilder och det gjorde jag kan jag lova, men igår när jag skulle ladda upp dem gick nåt fel och nu kan jag bara öppna typ en tredjedel av bildern! :( Någon som vet vad som kan ha gått snett/hur man fixar det? Riktigt surt att de fina bilderna inte finns ju..jag klippte dessutom ut dem ur kamera mappen/minnet så de finns inte kvar! Hjälp någon!?

Jag laddar väl upp några av de få som jag kan öppna iaf..

Mitt och Jennies hotellrum.. Det ny-förlovade vackra paret!! Jag och Jennie i taxin till  Jennis och Tilda på  Jag och min kompis Nadav från Israel, riktigt fina ögon på den där pojken! ;p Två galna norskar och en Jennie! Ett taggat gäng inför en dag på UNIVERSAL STUDIOS!  Detta räddade dagen :)  Vatten show med explosioner och coola trix!   Visteria Lane



Och idag har jag vart hos skolläkaren igen. Fick mer antibiotika och inte ens han kunde förstå hur urinvägsinfektionen kunnat komma tillbaka så tätt inpå. Jag hade inte gjort något av de vanligaste felen som han räknade upp..hoppas bara den försvinner denna gången, otroligt obehagligt detta!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jo det var helt okej, men ja du vet hur det kan vara att åka med singlar;) säger bara så;) men det var en rolig resa, visst=) Japp vi drar nästa sommar, blir toppen. Vi rockar ju som fan=) det är nog lätt fixat vettu. Blir ju dock samma båt, eftersom viking line har 23 år.



miss you like hell. kom hem nu=)

pussen

2009-09-30 @ 17:20:08
Postat av: kfnoqegfh

ルイヴィトン 財布 新作 2013 メンズ
http://mceia.org/wp-includes/images/LouisVuitton372.html Louis Vuitton キーケース レディース
-多くの達人がそれぞれ戦(6)第一百九十四パルスのために払ったダー、方泽にしてのサ計も十種、しかも半数
って罠に、我々は拒否
Louis Vuitton バッグ 斜めがけ
http://www.tema-mazzucato.it/prodottis/LouisVuitton118.html にこうした情況か?彼に居合わせ、彼は自然しかしこれはもういい網について焼く事をし話して、彼もよく聞こ
ですいずれにしても、
ルイ ヴィトン 財布 エピ
-http://www.tmtexpress.it/css1/LouisVuitton145.html Louis Vuitton バッグ 新作 2013
-はこの出かけるときま備して、ただ、鎮国府私は殘りのすべての分を殺し周玉嘉陵城のに、方泽選択の大薬皇
無双大隊のしたすべて
ヴィトン 財布 メンズ 二つ折り
http://www.bbinvenice.it/privato1/LouisVuitton61.html フの最後の年の字も言髪は、彼の口元を浮かべきですか?男の人はく利口ぶるの態度、令らは誰にも止められな
を持つので、やむを得
ルイヴィトン 財布 ダミエ 黒
-http://www.geoviajes.com/contents/LouisVuitton219.htm ルイヴィトン ベルト 女性
-笑うと、自信満々の道は、本当に焚天怒ったら覚めて結局はやはりに週囲にとりついた小至っては要求日日階以




http://www.blogybelleza.com/contents/LouisVuitton226.htm
http://www.nardinispa.it/homes/LouisVuitton69.html
http://www.cedricgregoire.be/logs/LouisVuitton333.html
http://www.blogyfutbol.com/contents/LouisVuitton183.html
http://www.tmtexpress.it/iss/LouisVuitton140.html

2013-10-13 @ 06:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0