Party weekend!

Jag har vart lite dålig på att uppdatera på sistone, jag erkänner..har vart ullt upp på alla vis. jobbade torsdag eftermiddag och eter det var det hem an snabbis innan det bar av ner till de svenska killarna downtown för lite "svensk-fest" och det var det verkligen med. 99% svenskar och aktist en hel del gamla bekanta rån Linköping. Blandannat Polla som jag hängde mycket med på "jennifer & Johanna-tiden". Var lite kul. annars var de flesta yngre och vi kände oss nog lite för gamla och mogna för o va där. Känns som det var ett tag sen man svina runt så..

(TOA PAUS!!!)

Fredag var det upp med tuppen, eller ja klockan 10 iaf (lite segt efter festande kvällen innan men självförvållat så..) för att dra på två timmars matte. Därefter mötte jag roomiesarna + en annan svensk tjej som heter Anna, på stan för sushi lunch och lite shopping. Dollarn var nere på 6.8 så det går åt rätt håll! Blir billigt här nere då! Det är välkommet.. När vi kom hem blev det ett glädjeskrik över hela gårn när jag till min lycka ser att det står ett bord och fyra stolar utanför vår ytterdörr. Det måste va kära hyresvärden Woffe som tänkt på oss när nån flyttat ut eller nåt och gett det till oss. Vi slängde upp det direkt och nu börjar det ju nästan se möblerat ut, vi njöt rejält av att resväskan och pappskivan fick stå mot väggen när vi åt middag!

På kvällen var vi bjudna på formellt cocktail party hos en amerikansk (han heter Chai och ja det uttalas som chai-latte ;p) kille jag träffade på Tonic förra veckan. Så vi svirade om till in klänningar och klckar och begav oss. Det var ett skit stort hus ullt med människor, och knappt någon yngre än oss. Det var annorlunda på ett bra sätt efter att alltid få va äldst överallt här nere annars. Riktigt skoj fest faktist..lägger in lite bilder från det här nedan.

  Äckliga duvor som attackerad både mig och vår sushi!!    Jag och Chai      brudarna med en amerikansk tjej på dansgolvet på festen.. 

Och idag blir det utgång downtown med Anna och hennes svenska roomies. Blir nog skoj. Dansa lite! :)

(TOA PAUS)

Om ni undrat över TOA-PAUS biten kan jag ju gå in på privata saker och säga att jag dragit på mej en rejält obekväm urinvägs infektion. Fick gå till skol-läkaren och få antibiotika. Den kuren börjar jag dock imorron då det ju kan slå ut antibiotika effekten om man dricker alkohol. Iaf inget bekvämt alls och jag måste alltså springa på toan var femte minut..Det är inte alltid lätt när det är svårt!

Nej nu MÅSTE jag plugga ett kapitel hospitality - har skjutit upp det hela veckan och har tre kapitel som ska vara upplagda (vi använder en internet server till den kursen, smidigt..) imorron. Kanske hinner göra ett idag och ett imorron iaf. Träffade Harry, en engelsk kille som går i min hospitality klass, igår på festen och han hade bara gjort kapitel 1 så jag ligger inte sist i klassen iaf :p Och sist sa en annan tjej att hon med var efter så..men två ska jag klara av. De är sjukt långa med sjukt mycket tråkig text och en massa frågor dock, så varje kapitel tar sin lilla tid. Vill hinna sova en stund med innan det drar igång igen ikväll så ska ta tag i allt det nu. Jennie har fått hit skickat lite lögodis så med dess hjälp så ;)

Gooooodis!!  Mumma!

Hur har ni det alla där hemma? Inte hört nåt från nån på ett tag nu..

Love ♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Fhie, vad SNYGG du är!! Åh vad jag saknar dig, krya på dig, det låter inte alls kul. Puss!

2009-09-20 @ 23:16:02
URL: http://fenjaofsi.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej Sofhie!! vilka fina bilder, det ser ut som träningen ger resultat:)jo vi har väl också fullt upp med nya köket, jobb osv. Vi läser din blogg men kommenterar inte alltid. Du verkar ha det så bra o hoppas du mår bättre från urinvägsinfektionen. Här är allt bara bra, Lukas snorig o lite feber, det är sådana tider här nu på förskolorna. Men det märks att han vuxit till sig för han blir inte lika sjuk längre, skönt för honom. Allt flyter på med köket, Stefan jobbar hårt på helgerna. Vi tapetserade i helgen o fick dit diskmaskinen. Så nu närmar sig kakelsättning o medmera i helgen. Jag ska ut o käka på fredag med närmsta kollegor, det ska bli trevligt med barnfri tid, både vad gäller jobb o hem:)när man jobbar i fskl så uppskattar man att äta utan att ha barn omkring sig. Hoppas ditt extrajobb fungerar bra, gott med extra pengar, det behövs alltid!! Ta hand om dig så hörs vi snart många kramar från Fam. Svensson

2009-09-23 @ 08:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0