Tillbaka från underjorden..

..eller ja iaf tillbaka från den deppiga insidan av mig själv, eller vad man nu ska kalla det. Hade det lite jobbigt med val och kval men nu känns det bättre igen. Kanske hade det lite med PMS att göra med, och nu när den kvinnliga veckan kommit blir jag på sådär kanonbra humör, lite skumt. Dock var jag inte på bästa humör igår morse när jag fick ta mig upp tidigt ur sängen och ut i "kylan" till en gitarrlektion. Såhär löd konversationen med min granne och gitarr-klasskompis Ricardo - vi går ihop till gitarren och så..

Ricardo:-Hola chica! How are you?
Jag:-Fine. You?
R:-Always good! But why are you not smiling? You always smile Sofhie.
J:-Can we just walk in silence and not talk?
R:-Do you have pms or something?
J.-NOOOO! Maybe..yes. Let's just walk!

Stackars Ricardo. Får va glad ikväll när han kommer på förfest! :p


Så på tal om allt detta val och kval jag varit ställd inför. Har ju med att göra att jag insett att jag inte vill utbilda mig och jobba inom hospitality längre. Känner att jag är klar med att resa runt och att aldrig ha någon fast punkt elle rnågot att kalla hemma och kunna komma tillbaka till. Så jag började ju fundera i banorna att jag skulle utbilda mig inom media & kommunikation istället. Sen blev det så att jag var tveksam. Blev tveksam på om jag ville va kvar i USA, eller kanske åka tillbaka hem och plugga, komma tillbaka till allt det bekväma, allt man känner till. Så igår tog jag tag i mej själv. Satte mig och gjorde lite såna där yrkesvals test och "här är du, hit vill du, hur kommer du dit"-test. De var faktiskt hjälpande. Jag fick se en massa yrken som passar min personlighet, de värderingar jag har, de önskemål osv jag känner är viktiga. Och sen kunde jag läsa om varje yrke mer ingående. De fyra som "passade" mig mest blev:

-Journalist
-Informatör
-Fotograf
-Reseledare

Och alla de andra blev med inom media. Så nu har jag bestämt mig för att sluta deppa, sluta vara feg, sluta tänka att "tänk om" osv. Saker löser sig med tiden. Jag kan ju göra mina två år här och sen avsluta i Sverige om jag vill. Jag behöver inte bli låst här bara för att jag påbörjar något. Ja till våren blir det media!

Tror det kan passa mig bra. Jag tycker om ett jobb som är kreativt, med lite tidspress, man får resa runt lite (inte bara sitta på ett och samma ställe varje dag), man får träffa nya människor, det är utmanande, jag får uttrycka mina åsikter, man får samarbeta men ändå jobba självständigt. ja jag kan komma på en lång lista, men är ack så glad att jag bestämt mig!


Nej nu ska jag ta mig för något annat! Detta blogg inlägg har blivit mycket längre än planerat iaf! :) Lägger in lite fina bilder från de få dagarna jag var hemma i Sverige som avslutning.


Jag och sötnosarna!           
  

Jag och klutt!

Saknar er alla där hemma, men till sommarn är jag tillbaka och hälsar på - då en förhoppningsvis, mycket längre stund än en vecka! ♥


Kommentarer
Postat av: Henrik

Spelar du också gitarr? Coolt, vi måste köra ihop nån gång, haha =)



Det där med framtidsplaner och jobb och liknande.... försökt att komma fram till vad du vill ha av livet, vad du vill uppnå, vad du vill göra, hur du vill förändra världen (om du vill förändra den).... Det är okei att inte veta vad man vill göra, det finns folk i 50-års åldern som fortfarande inte har kommit fram till det.... Men om du verkligen vill ha ett mål så borde du utforma det noga, lägga upp en tydlig plan för hur du ska komma dit och sen bara göra det! Allt det andra, oro, rädsla, feghet etc. hör inte dit.... det är irrelevant!



När du är hundra år gammal och ligger för döden, vad skulle du vilja säga att du har gjort med ditt liv? Vilka mål skulle du vilja ha uppnått?

Det är i alla fall så jag tänker....

2009-10-10 @ 00:27:44
URL: http://karlhenrikkarlsson.blogg.se/
Postat av: Lillsyrran!

saknar dig så mycket och jag hoppas du får ordning på saker och ting dr inne i huvudet vad gäller val och kval. allt är inte alltid solklart har vi fått lära. Men du är en stark tjej och du kommer på fötter snart igen. Älskar dig, och längtar så otroligt mycket till sommaren!!!PUSS&KRAM, och jättesöt bild på oss med lukas. mina favoriter!

2009-10-11 @ 19:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0