Mindre glatt inlägg!

Detta kommer vara ett depp-inlägg, bara för att varna er i förväg!

Det hela började med att jag loggade in på mitt kära swedbank-konto för att titta hur det stod till med pengar. Fick en smärre chock när jag sen insåg att det finns 700kr kvar på kontot! Var tvugnen att titta både två och tre gånger, men nej siffran stod kvar! Med 5 veckor kvar i skolan, en Brasilien resa som går av stapeln den 16:e December och med ca. 9-10 veckor kvar till nästa CSN, ser detta inte ljust ut! Sista månadshyran på 3,500kr ska betalas om ca två veckor och lite ska väl gå till mat med kanske. 

Egentligen inte konstigt att det blivit såhär då vår hyresvärd har den där "depositen" på $1,000/7,000kr och jag betalade tillbaka ett pengalån till pappa på 10,000kr i början av terminen.  Har alltså haft 17,000 mindre att röra mig med än vanligt denna termin. Mitt sista hopp är att Wolfgang vill vara snäll och ge oss våra "deposits" tidigare än han egentligen ska. Egentligen har de 21 dagar på sig efter vi flyttar ut den 16:e men jag skulle då behöva ha dem innan den 16:e. Kanske, kanske, kanske om alla håller sina tummar på samma gång kommer detta under att ske..antagligen inte! Och även om detta sker är den där hyran, som ska vara betald den 1:a December, fortfarande ett problem! Kan man gå under jorden och få allt att försvinna?

Dessutom kan jag inte minnas om jag fick en check av Sue (som jag sitter barnvakt hos) i torsdags och fick jag det är den spårlöst försvunnen! Jävla skitdag!!!!

Nu ska jag göra en massa plugg i "Housekeeping operations" för att liva upp mitt humör, NOT!


Kommentarer
Postat av: moi

tack för ditt milslånga kommentar. ja, förvirrad kan jag lätt påstå att jag är. gosh!



Man är på ett ställe och vill till ett annat, och då man kommer dit så vet man inte ens varför man skulle dit. mitt år i usa gjorde mig sjukt förvirrad i alla fall. längtade hem som fan. å sista månaden trivdes ja sjukt bra å då de va dags att åka hem så ville jag inte. grät i floder men samtidigt ville jag inte va kvar ett extra år som au pair. så nu är ja i sverige och vantrivs något. älskar mina vänner men sverige är för kallt för mig. så jag blir typ deprimerad. men men har mycket jobb i en månad nu i alla fall så ja ska göra mitt bästa av att inte tänka så mycket. skola i schweiz i september sen usa innan dess. ser inte fram emot alla lån men de får de vara värt. fan, saknar dig sofie även fast vi inte träffades så mycket. men ibland hittar man bara personer som man kan snacka med liksom:) ha de bäst!

2009-11-13 @ 20:57:36
URL: http://www.blogg.se/estland
Postat av: Therese

Hoppas de löser sig med pengarna och ha en trevlig resa i Brasilen :) Kram

2009-11-17 @ 06:19:24
URL: http://thereseekman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0