Halloween!

Lite sent men tänkte iaf publicera lite bilder från Halloween helgen här i Santa Barbara. Dock blev min kamera snodd/bortslarvad i torsdags så de bilder jag tagit syns inte röken av :/

I torsdags påbörjades iaf Halloween-festiligheterna med en förfest hos svenska pojkarna nere på De La Vina street och sen utgång på EOS. På Taxi-resan ner fick vi frågan om Jennie var utklädd till ko och om jag kanske var en mask (Ja en sån som bor i jorden..??) Amerikanare asså :p Ner kom vi iaf och det dansades och stojades för fulla muggar. Det vart lite irriterande med stora vingar som folk fastnade i och en  Gloria som slog i allt, men vill man va fin får man lida pin. Efter EOS blev det Limo hem och vi fick med oss både den ena och den andre vi inte alls kände, så det blev en stor efterfest långt in på småtimmarna..det var trevligt! Bildbevis:

The roomies.. Svenskt för hela slanten.. Finaste flickorna.. Jennie aka gudinnan och en Sofhie aka  Limo hem, full med okänt folk..?


På fredagen anlände Jennies kompis Ninni  från Karlstad. Hon var förståeligt lite trött efter resan så det blev lite middag downtown och sen en mysig hemma kväll i soffan med de finaste. Vi vaknade uppvilade och Lördagen spenderades på stranden och på stan, innan det återigen var dags att svira om till kostymer.

Denna kväll var jag Minnie-mouse, Tilda tog min Ängel kostym, Malin var skolflicka, Jennie var Lady Gaga (Hon får alltid kommentarer när vi är ute om att hon ser ut som Lady Gaga, så det passade bra tyckte vi  ;p) och Ninni var Cat-women. Det finns ett område i Santa Barbara kallat "Isla Vista", det är i stort sett där alla som är under 21 bor och det är alltid galna, typiskt amerikanska husfester där. Halloween är en stor deal där och folk kommer från alla delar av landet för att fira där..måste ses sade vi och tog oss dit. Vi hälsade på våra amerikanska vänner Nick och Joaquin (som var två av många som slank med på efterfesten på torsdagen) och festade till det lite där. Var skoj att festa lite "American style" och galna är det minsta man kan säga om de människorna :p Blev lite för mycket alkohol för en viss Minnie-mouse så jag blev avsläppt hemma innan de andra drog downtown..men ändå en rolig kväll! Bilder från denna minnesvärda kväll:

En Minnie-mouse och en Lady Gaga i taxin till Isla Vista! Jag, Tilda, Ninni och Jennie Det var minst sagt mycket folk på gatorna i IV! Poliser och halv(hel)nakna tjejer var standard! Ninni hittade en spermie! Jag diggade denna utklädnad.. Väl framme hos killarna, var det full rulle i den lilla SKITIGA lägenheten ala american pie-style Fina blonda flickor.. America VS Sweden in one hell of a party! Något var roligt!!?  En av


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0