Grattis mamma och grattis Norge! :)

Grattis, grattis, grattis min kära mamma på din stora dag! Synd att jag inte kan vara där detta året heller. Men hoppas iaf att du får en kanonbra dag! Ät lite tårta för mej med :)

Det andra grattiset går till Norge! Jihoo, det var på tiden..har Norge någonsin vunnit eurovision förut? Inte vad jag kan minnas :) Och sen äre deras nationaldag idag med, vilket firande det måste vara over there nu :) Var iaf rätt låt som vann tycker jag. Men Sverige, hallå!? Vad har ni röstat fram för bidrag att skicka till eurovision? Nästan så man skämdes lite ;p Illa..Men Spanien, jag tyckte det var en av de bästa låtarna och hon kom t.o.m under finland (!??). Ja ni, världens befolkning är bra skum :p Jag hade iaf en trevlig kväll hemma hos Rebeckas kompisar från Grekland, England och Tyskland. Trevliga tjejer!

Annars händer inte mkt i Salamanca en söndag som denna..jag vaknade lite febrig och med halsont ännu en gång. Så måste ta det lugnt idag då jag prompt måste gå till skolan alla dagar nu fram till Onsdag. Har nämligen mitt test då för att gå upp till B1 niå. Hoppas jag klarar det :)

Måste imorron även ta tag i att få iväg lite blanketter osv till CSN inför plugg i USA. När jag fått tillbaka dem måste jag skicka resten av pappren, passkopior och allt trams till CIS som är förmedligen jag ska gå igenom. Gud jag hoppas jag kan komma in! Känns inte som Sverige kommer bringa någon lycka. Har två intervjuer planerade när jag kommer hem, för två KY-utbildningar i Sverige och en över telefon. Men har ju inte alla dokument som de behöver, så får väl se om de kan isidosätta det. Har även försökt att ett ANTAL gånger boka in mig på ett TOEFL test här i Salamanca den 20:e juni, men varje gång när jag kommer till betalningspocessen lägger hemsidan av..så jag mailade ansvariga och svaret jag fick var: "Det kanske är fel på din dator?" Ja alla 5 gånger och även internet cafeets datorer då? Irriterande..

Nästa irriterande objekt är pengar. Vem kom på att vi skulle börja använda pengar? Och varför gör vi inte bara så att alla i hela världen får lika mkt? Tänk vad mkt lättare det skulle vara. CIS tar nämligen ut 3500 kr för hjälp med universitetsansökningarna till USA. Så jag räknade lite på internetbanken och om jag betalar dem det kommer jag ha 450 kr i veckan att leva på tills jag åker hem, plus att jag där i måste inkludera flygresa hem och biljett ner till Granada. Inte lyckat alls..och inte finns det några jobb här nere heller..usch det är så jobbigt att ständigt gå runt med en klump i magen och oroa sig för allt och stressa upp sej..jag har inga pengar kvar på sparkontot i Sverige va mamma o pappa?

Nej, nu äre dags för en film till tror jag. Gud jag är filmnarkoman  nu för tiden ;p men blir lätt så när man vill ha nåt att göra hemma och inte orkar anstränga sig och titta på den dåliga spanska TV:n och det är skönt att distrahera tankarna en stund..Det här blev ju ändå bara ett depp inlägg..

Saknar er alla där hemma super duper mycket, längtar till jag får se er i augusti igen!

Besitos y abrazos!




Grattis igen mamma! Du är underbar!

Kommentarer
Postat av: maria

vilka skolor ska du intervjuas av?

2009-05-20 @ 01:56:17
URL: http://metrobloggen.se/estland

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0