fredagen den 8:e maj 16:44 26°C

Kanske dags för en uppdatering här! :p Har inte haft varken lust eller tid på sistone..nu när vädret är så fint vill man ju inte sitta inne..blivit parken  varje dag denna veckan och brännan har börjat jobbats på igen :) Idag äre dock lite mulet, men fortfarande 26°C. Hörde att det skulle bli regn imorron, typiskt nu när Martin kommer ner :p

På tal om Martin den stackaren. Han skulle ha tagit bussen från Madrid och hit klockan 13.00. han insåg dock inte förrän en timme sen att han var på helt fel plats :p Det var den busstationen jag åkte från och inte flygplatsen som han trott ;p Men förhoppningsvis är han på väg nu, inte hört nåt på en timme så :p

För övrigt känns det ganska dystert. Sunniva, min bästa tjejkompis här nere åkte hem i måndags och imorron åker min bästa favvokille carlos hem med. Det gör ont faktist! Är bara jag, Morgan, Vedran,Manuel, Fiona och Eugenie kvar av det tajtaste gänget som jagoftast umgås med. Har ju såklart Rebecka med, min kära roomie, men vi umgås inte så mkt på fritiden längre. Hon har sin klättring, sin kör och sina nya vänner därigenom. Jag måste verkligen skaffa lite spanska vänner att  öva min spanska med. Dejtade en kille ett par gånger, Angel, så då fick jag ju öva lite (han var dock från Extremadura, söder om Salamanca och den dialekten var inte enkel att förstå för lilla sofhie ;p) men det har runnit ut i sanden.

Vene om jag skrivit i bloggen att jag förlängde kursen. Stannar här i Salamanca till 21:a juni och sen drar jag ner till Granada 6 veckor innan jag kommer hem till Sverige igen runt den första augusti. Känns som jag skrivit det förr? :p Hoppas bara på att CSN ger mig nya pengar snart, har 1000 kronor kvar på kontot nu efter att ha överfört 1000 för kommande vecka. De borde hinna inom två veckor tycker man, men man ska aldrig säga aldrig med CSN. Säkert fyllt i pappret fel på ett ynka litet ställe och måste börja om processen..

Idag hade jag även en telefonsession med en kille från en organisation i Sverige, som skulle kunna hjälpa mig med hela processen inför ansökan till amerikanska universitet. han rekommenderade antingen Hawaii university vilket då skulle vara 4 år. Eller den skolan jag känt mest för, foothill community college vilket då skulle vara 2 år och sen en transfer till ett annat universitet för två ytterligare år. Så jag fick svar på de frågor jag hade kring ansökningar, visumhandlingar, universitet osv. Känns bra. Ska ta en titt på det lite senare sen igen, han rekommendera att jag började ansökningsprocessen inom två veckor. Har redan bokat tid för TOEFL test här nere i Spanien så det hela har börjat ;p

Hur mår ni alla där hemma i Östergötland? Vad har ni för er? Har inte hört nåt från någon på evigheter..har väl vart dålig på att höra av mej jag med..aja ska ta en dusch nu och sen sätta huvudet i universitetsinformationen igen :)

Nu skrev Martin att han tar 17.00 bussen så nu är han på G! Ska bli kul att se han :)

Hat kanon!
Muchos besos



 


Kommentarer
Postat av: Elin

Jaså, du ska till USa igen? det fattade jag aldrig.

hoppas allt e bra.



vi hörs

kram

2009-05-09 @ 13:20:49
Postat av: Camilla

Hej Sofhie....här rullar veckorna på fort, det är säkert samma sak för dig. Hoppas ni fick lite solsken, du o Martin!!?? Här är det oxå lite svalare o blåsigare, men grönt o fint. Rapsfälten blommar!! Nu är det bara 5 veckor kvar tills vi får tillträde till nya huset, så härligt det ska bli. Vi kan knappt bärja oss :) Nu börjar det bli lite kartonger här hemma och vi har försökt att samla allt i gillestugan. Tyvärr kunde vi inte hitta din pärm, och det är inte så lätt när allt är packat. Hoppas det funkar för dig ändå, att du kan komplettera senare, de måste ändå ha förståelse för att du är utomlands och inte har tillgång till hela ditt liv:) Jag förstår att det blir tomt när de närmsta börjar att bege sig, men oj vad kontakter du kommer ha here and there. Med oss är det bra annars förutom lite host o snor hos Sara o Liten, men det är hanterbart ialf. Jag mår bättre än någonsin och har min träning att tacka, försöker på till 2 gånger i veckan, plus 30 min promenader på rasten på jobbet varje dag. Sen blir det cykla av i Motala!! Och Stefan får väl oftast till 3 simpass i veckan o har nu börjat med löpningen igen. Simon är här i helgen o du kan väl gissa vad han gör!!!

En liten uppdatering från oss, och som du förstår så har vi en del omkring oss nu, därför blir det kanske ett glapp emellan gångerna vi skriver. Vi ska till faster Annica imorgon som fyller 50 idag. Hon ska få en crawlkurs i Motala av oss. Eftersom hon ska bo där sen. De har inte fått huset sålt så Per- Erik ska försöka bo kvar. Ha det fint nu, Sofhie så hörs vi snart igen, det vankas ju fler födelsedagar( kom du ihåg din fars?) puss o kram från oss alla på Härdarevägen 3

2009-05-09 @ 16:46:23
Postat av: STEFAN

Hej Sofhie! Har läst din blogg löpande men visste inte att man kunde svara eller kommentera dina texter.nåväl, allt är ungefär som vanligt jag tänker inte på att du vill veta vad som händer. Camilla är däremot bättre på att tänka på den saken.Jag brukar sitta med när din blogg läses.Vi planerar ju för övertagandet av huset i motala för min del innebär det en del renovering, den biten halkar in i tankarna hela tiden.Hoppas studierna funkar kan vi få ett mått på hur mycket du lyckats lära dig? Livet utanför studierna verkar vara ganska angenämt! varmt o skönt! lite avis ! Här är lite höst just nu? Arbetsmässigt är det lite pressat då vi har väldigt kort byggtid på det bygget som jag har hand om.Men vi mår bra och har det bra, hoppas du har de me! kram pappa!

2009-05-10 @ 09:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0