Lördagen den 6:e juni (Sveriges nationaldag!)

Idag har vart en sån där underbart skön lördag..om man bortser från regnet då förståss :p Jag och Fiona bestämde oss för att stanna hemma igår kväll, även fast Vedran var fast besluten om annat och han nog är den mest envisa människa jag nånsin träffat :p Så vi tittade på "Because I said so" och en säsong av "Vänner". Det var skönt att vakna en Lördag morgon och inte vara tung i skallen. Vaknade vid tolv och var kanon alert. Städade köket (efter mina kära smutsiga roomies som vanligt) tills det var skinande rent och luktade blommor. Sen mitt rum och vardagsrummet. Därefter gock jag en lång promenad och åt sen frukost. Vädret var fint då så trodde det skulle bli en kanondag med sol så jag och Fiona bestämde oss för att inviga poolen  här  Salamanca. Dessvärre medans vi väntade på Vedran började det regna och hela himlen var svart. Vi tittade upp var inomhuspoolen fanns och tog Vedrans bil dit. Väl där insåg vi, ombytta och redo för bad, att det bara var en utomhuspool på detta stället. Livvakterna, som vaktade den totalt öde poolen fågade om vi ville ha adressen till inomhuspoolen..ja tack sa vi och klädde på oss igen :p Hittade den iaf till slut, och i och simma en timme. Var riktigt skönt (och lite flåsigt efter att i stort sett inte tränat alls på ett halvår nu) men det är ju alltid lika skönt med ömmande muskler efteråt :) Kom hem för en timme sen, tog en dusch och om 45 minuter ska vi alla mötas för middag på "Delicatessen",  vår favvo restaurang. Det är nämligen Vedran och Eugenies sista lördag så blir en förtidigad avskedsmiddag och sen utgång på det..blir nog skoj :)

Nej nu är visst Fiona här och ringer på dörren.
Hoppas ni har det bra hemma i Sverige och att ni är de som stulit vårat solsken ;p

Besos y abrazos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0