GRANADA! (Skrivet söndagen den 21:a juni 22:19)

Jaha, då sitter jag då äntligen på mitt nya rum i Granada efter en lång dags resande. Dagen började med att jag vaknade klockan 09:45 istället för 09:00 (bussen gick från stationen utanför stan klockan 10:30). Stressad hoppade jag ur Morgans soffa där natten spenderats (eller ja två timmars sömn blev det visst bara då jag var dum nog att låta mej övertalas att gå ut kvällen innan och vi kom hem klockan 07:30), in till Morgans rum, hoppa på honom och Orelian tills de vaknade. Låt mig påpeka att det ungefär brukar ta en timme att få Morgan ur säng! Men jag lyckades och även att han var halvt sovande och fortfarande full fick jag honom att hoppa med mig in i en taxi klockan 10:15. Och vi hann precis! Tänka sig vilken tur att jag faktist vaknade när jag gjorde! Var ett känslosamt farvä,l men vi har väl nästan blivit proffs på det nu efter att ha sagt hej då till alla andra. Stackars Morgan är ensam kvar av alla oss "gamla veteraner" som vart i Salamanca sen februari. Men han överlever nog.


Nästa problem för dagen blev när bussen till Madrid (som vanligtvis ska ta 2,5 timme) var någon slags special buss, som stannade på alla små busshållplatser man kunde hitta mitt ute i ingenstans , och därmed tog en timme extra. Som tur vad hade jag räknat in att det kunde bli förseningar och bokat en buss klockan 14:30 så hade fortfarande 30 minuter att käka nåt (då jag inte hann med frukost eller köpa vatten eller nåt innan avfärd från Salamanca) och sen hoppa på bussen till Granada. Och nu 19:30 steg jag av på stationen i Granada. Och jag kan lova er att värmen i Salamanca aldrig slår denna! 45 (grader) och kvalmigt som tusan. Men jag antar att jag kommer vänja mig jag med efter ett tag. Hoppas bara skolan har ett bra ventilationssystem, det hade de nämligen inte i Salamanca.


Har träffat mina två roomies med. Kan ju dock som vanligtinte komma ihåg deras namn men tjejen är från Belgien och stannar 5 veckor till (jag 6 så vi blir roomies nästan hela min tid här) och killen som är halvt Iran halvt Engelsk åker hem på lördag. De verkar trevliga iaf och berättade att det mest var holländare, engelskmän och amerikaner på skolan just nu. Och vet ni vad som gjorde mig glad? DET FINNS BARA ¤ KINESER PÅ HELA SKOLAN! :D får nog ta och knacka på lite trä dock annars hamnar jag väl med alla 4 i samma klass ;p


Ska bli spännande att gå till skolan imorron. Lite ovant att vara ny, har ju varitjag som vart veteran och introducerat alla för allt och alla i fyra månader nu. Men nästa vecka kommer det ju nytt folk så då får jag väl påbörja den processen igen.


Nej nu ska jag läsa lite i nån bok jag hittade här i rummet (som för övrigt är MYCKET, MYCKET mindre än mitt rum i Salamanca och med mycket mindre förvaringsutrymme. Bara den lilla garderoben, inget skrivbord med lådor eller bokhylla eller nåt. Så har fått uppfinna lite ställen att klämma in saker på, men nu blev det nog bra :) Kan dock inte ta något kort på hur det ser ut då jag slarvade bort min älskade kamera på fyllan i torsdags! R.I.P.  :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0