Torsdagen den 19:e februari 2009 21:06

Ännu en underbart skön dag har passerat. Efter skolan insåg jag att jag glömt min nyckel hemma (ytterdörrarna går i baklås här så eftersom man inte behöver låsa är det lättare att glömma nyckeln) och Rebecka hade gått för att hämta ut sin tågbiljett. Så lite halvt hemlös som jag var gick jag och köpte en bocadilla (macka på vanlig svenska ;p) och satte mej på en parkbänk (som här är gjorda av sten vilket ger det en lite mer trevlig plats att slå sig ner på) och lapade sol och tittade på folmvimlet. Riktigt mysigt. Sen ringde Morgan iaf efter en halvtimme och han bor granne med oss så gick upp dit en sväng tills Rebecka kommit hem.


Hem, plugga lite och sen kom Hector och ringde på. Han gav mig lite ny musik och försökte hjälpa mig installera ett nytt virusprogram på min dator då mitt Northon gått ut (!? Trodde jag köpte det med datorn..). Dock var jag tvugnen att ha Northon skivan för att kunna avinstallera Northon och den ligger hemma i spångsholm, så vene hur det ska gå till..känns ju lite halv riskabelt att surfa o.s.v. utan virus skydd? Johan hjälp ;p


Iaf så kom Morgan förbi här med sen och vi gick ut för att äntligen göra lite sightseeing i Salamanca. Det är en så otroligt vacker och mysig stad att man ibland måste stanna upp och intala sig själv att det är verkligt. (Vene om ni kan få denna feeling genom bilderna men..) Vi såg nog de flesta av de vackra stenbyggnaderna och höjden av det hela var nog att gå upp i det gamla tornet där man kan blicka ut över hela Salamanca, och så långt ögat kan se (det är ganska "platt" så man ser långt). Måste ta och göra om det fler gånger, se resten av staden och gå tidigare så vi faktist kan gå in i byggnaderna med.


Nu blire plugg i någon timma innan det blir en skön dusch och sen utgång med alla jag mer eller mindre känner här i Salamanca. Så kul att man är så nära alla, kul att vara så många i en grupp. Ska försöka ta mig hem skapligt iaf. Måste till skolan imorron och få lite uppgifter jag kan göra i Barcelona då jag missar både tisdag och onsdag. Trodde "the storm" skulle bli sur på mej för att jag skulle missa skolan men hon blev jätteexalterad när jag sa att jag skulle till Barcelona, drog någon historia jag tror handlade om hur hon bott där ett år med två tjejkompisar. Hon har vart otroligt fjäskig och snäll både igår och idag, hon kanske t.o.m. börjar gilla mig!!? Nä nu ska jag inte gå för långt :p Det är nog bara vårsolens strålar som fått henne på bra humör..


Nån känd byggnad :P    katedralen från     utsikt..        Katedralen på nära håll..

Nej plugga var det ja.


Pussar på er alla! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0