Torsdagen den 12:e februari 2009 14.41 9̊ C

Ah, lite mat i magen gjorde susen! Fattar inte hur spanjorerna klarar sig hela dagarna utan att äta något..till frukost dricker de typ kaffe och äter nåt sött som typ en croissant eller något och sen äter de nada fram till 2-3 när det är siesta...galningar :p Iofs har man ju börjat komma in i det själv redan efter två veckor, fast jag äter nån frukt där runt 11-12 (svensk lunchtid). Men man märker att på helgerna kan man äta frukost (då lite senare förståss :p) och sen inget förrän kvällen. Ja man sparar ju mat pengar iaf ;p


Idag är dagen så resan till Barcelona äntligen ska bokas. Blir inget Valencia denna gång, alla säger det inte är så stort och så mycket att se så vi tar fyra dagar i Barcelona istället och sen i slutet av mars när Tiago fyller år åker vi till Valencia då det är en stor festival där. Tiago kommer hit runt 5 (efter att ha sovit siesta som de flesta andra enforex studenter oxå gör..vene hur de klarar att sova om kvällarna sen, jag pallar det inte iaf :p) så pratar vi ihop oss med Rebecka som är sjuk i feber, hosta osv. Och sen går vi till skolans internet och bokar alltsammans.


Runt 8 kommer resten av gänget hit och då blire turkisk matlagning i högsta grad. Ayse skulle tydligen göra någon speciell turkis rätt med bulgur. Blir nog kanongott J Bjöd in den nya killen i min klass med, han är från belgien fast är halvdansk så pratar lite lite "dääänsk". Trevlig pojk med ack så fina ögon ;p


Och imorron har jag nog äntligen tid att gå till mitt kära shopping center och shoppa. Har velat det hela veckan men inte hunnit. Måste köpa lite småsaker, jeans t.ex. Familjen Svensson, har ni skickat iväg jeansen än och har det kommit något brev från Joey i Arizona?  Några andra viktiga brev? Något lönebesked? J Om ni inte skickat jeansen än får ni gärna skicka med brev och dyl. J Kan väl inte vara lika dyrt att skicka hit som till USA iaf va?


Det är galet hur lyhört det är i detta lägenhetskomplex alltså! Jag hör precis vad de säger ovanför mig. När Alejandro (som jag antar att han heter, eftersom den gamla tanten insisterar i att skrika det hela dagarna och nätterna) hostade nyss trodde jag han var utanför min dörr..var tvugnen att titta och se så att det inte var några av våra manliga vänner som kommit över på besök :p Nu sätter de sig ner och äter (skrapning av stolar och klirr av bestick och glas). Man får väl hoppas att ingen av grannarna har tänkt ha vilt sex om nätterna för då lär man höra varenda rörelse ;p


Förövrigt uttökas min vägg av allt fler papper med bilder, ord och annat som ska inläras. Undra hur mycket det kommer va efter mina fyra månader här!? :p Ny tapet kanske..haha. nej nu ska jag väl plugga de två timmar som är kvar innan Tiago kommer.


Hasta luego!


Kommentarer
Postat av: Elin

nej inte kollat. vet inte vad ja kolla, sökte på google och då fanns de massa.

Ska kolla in den där sidan!



hur e det?

kram

2009-02-13 @ 18:05:37
Postat av: Elin

den sidan finns inte ens...

vad heter den du menar?=)



rätt dyrt nu...

2009-02-13 @ 18:38:03
Postat av: Camilla

Hej Sofhie!! Lukas o jag har lite sovmorgon innan jobb o fskl. Nu har vi varit hemma i över två veckor och är helt friska, skönt..

Nu har vi målat, städat, röjt,och rensat hela helgen. Allt inför visning och flytt, visning blir på söndag och nästa onsdag. Åh det känns så spännande allting!! Det är kul att vi har möjlighet att läsa om hur du har det, och det blir bara bättre hela tiden kan jag tänka mig;) Kul med Barcelona, hoppas det blir lyckat!Vi hörs snart igen och hoppas allt har gått bra med pengar osv...sköt om dig och jobba på många pussar o kramar fam. Svensson

2009-02-16 @ 08:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0