Onsdagen den 18:e februari 2009 21:34

Hola mi amigos en suecia! Fick en chock nu när jag skulle kolla datumet inför rubriken, ONSDAG!? Här har jag gått och trott det varit tisdag hela dagen :p Gud mitt minne är verkligen inget att leka med..måndag minns jag inte alls :p Hmm..iaf.


Känns som det var längesen jag skrev i bloggen nu..fullt upp här. Idag har det varit en underbar "vårdag" med 22̊ C och strålande, värmande sol. Blev en långpromenad efter skolan och det är så härligt när man t.o.m måste ta av sig sin huvtröja för att det är för varmt :) Dock vaknade jag imorse med en täppt näsa och har nystoch vart snorig hela dagen så nu är det väl någon ny bakterie jag fått..och jag som just blivit frisk från den förra som höll i sig två veckor, typiskt! Men så är det väl när man slänger in 10 olika nationaliteter i ett pyttelitet klassrum. Alla sitter och nyser, hostar och snorar och man sitter ju så tätt att baterierna måste frodas rätt bra. Minns hur jag de två första månaderna i USA var sjuk konstant, nya bakterier som kroppen aldrig mött tidigare och nu är de ju som sagt från alla länder i världen så finns nog en och annan ny bakterie att hämta :)


Satte mig just i sängen med en underbart god avokado, tomat och ost toast. Den satt fint efter 3 timmars studier. Idag gick vi igenom väder och de olika uttrycken. Det var ganska enkelt, bara orden man måste få att fastna. Sen började vi med något nytt som jag verkligen inte förstod alls..handlade iaf om när man skulle beskriva något i nutid och något som jag trodde var dåtid men visade sig vara när man pratade om saker som hållit på i dåtid och som fortfarande pågår (t.ex. det regnar fortfarande och har gjort så i 3 dagar nu). Måste nog kolla på det sen innan sängdags, hann inte det nu. Så himla mycket nytt hela tiden att jag inte förstår hur de tror man ska hinna repetera det gamla. Overwhealming är det enda rätta ordet. Men i måndags fick vi en ny tjej i klassen, Asourii från japan, jättegullig tjej. Lite halvblåst dock :p men det känns skönt för hon är verkligen där jag var för 3 (shit redan tre veckor sedan jag kom) veckor sedan...hon förstår inte alls vad lärarna säger osv. Men jag tröstar henne och säger att det kommer mer och mer med tiden. För min del är det en lättnad att iaf inte längre vara den med minst förståelse i klassen :p Jag är fortfarande inte bra så få inte för er något :p kan bara använda basord och vet fortfarande inte hur man sätter ihop dem i meningar. Skulle vara duktig och sms:a min japanske vän Tomo på spanska igår tänkte jag, eftersom han inte kan engelska så bra, jag skrev något som jag trodde var helt okej sammansatt och får tillbaka som svar "Fattade nada av vad du försökte säga mig, men vi ska alla mötas under klockan vid sju iaf". Jaha, och det som hade tagit mig typ 5 minuter att skriva :p ja jag försökte ju iaf :) skam den som ger sig.


Nej nu blir det bara flumm här så ska försöka att ännu en gång få igång en av filmerna jag lånat på bibblan (skitbra bibliotek har vi här där man kan låna filmer och CD-skivor. Jättemycket bra musik..nån dag ska jag ta mig tid och titta runt ordentligt och hitta lite spansk musik :p), av någon anledning vill inte Dell media direct starta skivan, programmet vill inte ens starta sig självt längre :p jag och teknik..


Jaja, godnatt på er iaf!

Muah!


10 minuter senare

okej jag ger upp, det funkar inte..dumma skitdator! ;p JODER! ;p Får helt enkelt plugga någon timme istället...*pust o stön*


hasta luego!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0