Onsdagen den 11:e februari 2009 15.32 10̊ C

Oj denna veckan bara rusar iväg, redan onsdag och jag är fortfarande mentalt på måndag :p Försov mig ännu en gång idag men vaknade som tur var 9.30 så jag hann till skolan till andra lektionen började klockan 10. Skönt att bo två minuter från skolan i sådana lägen :p


Skolan är fortfarande extremtsvår och igår gjorde jag ett test vilket jag tyckte/trodde gick kanonbra men när jag fick tillbaka det idag hade jag bara 13/40 rätt :p Läraren (som verkligen tycker jag är den trögaste personen ever) utbrast "Vad är problemet Sofhie?" jadu, det undrar jag med tänkte jag (och hade sagt det om jag vetat hur :p). "jag är väl helt enkelt dum" fick bli svaret..och det är just vad jag känner mig. Alla andra gör framsteg och kan nu uttrycka sig iaf någorlunda i många tillfällen, men nej nej inte jag inte. Blir så irriterad på mig själv! "Plugga sofhie, plugga" säger mi profisora. Ja, men det är ju just det jag gör, alla mina vakna timmar känns det som. Bortsett från fyra timmar i måndagskväll (då jag var hos Thayna och compani och lagade mat), har jag verkligen bara pluggat. Blir tokig! Men nu ska jag sluta va så negativ och skriva om nåt roligt istället. Hmm...


Imorron ska jag och Rebecka boka tåg och bussar inför resan till Barcelona som nu utökats till två dagar i Valencia och två i Barcelona. Längre känner jag att jag inte kan va borta. Två dagar missar vi av skolan då, det är rätt mycket redan det. Gissa om mi profesora kommer vara sur på onsdagen där när jag kommer tillbaka :p Men jag ser iaf fram emot resan, blir en skön liten brejk och en kul sista grej innan vi säger hej då till Thayna i Madrid.


Förövrigt har jag fixat google desktop på min dator så nu har jag hela tiden bilder rullande på högra sidan av skrivbordet. Bilder från 2004 fram till de allra nyaste från Spanien. Lite mysigt faktist att ibland ta en minuts paus från böckerna och glimsa på datorn och se era glada nunor J vad mycket man upplevt ändå! Bilder från London, D.C, Florida, Boston, Arizona, Colorado, Virginia, Maryland, NYC, Linköping, Mantorp, Mjölby, Spångsholm, Åland, Göteborg, Stockholm, Hultsfred, miljontals fester osv. Tänk vad underbart att man som människa har minnen! Att man när man ser en bild kan minnas precis hur man kände sig på den där platsen där bilden togs..Mmm, nu ska jag drömma lite och lyssna på min ny-nerladdade spanska musik en halvtimme innan böckerna kallar igen J


Puss och kram amigos!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej sweetie!

Du är så himla jätteduktig! Du kommer snart in i det, du har ju faktiskt aldrig läst spanska alls innan och jag tror nog att du gör framsteg även om det just inte märks i skolan än :) Snart så!

Puss!

2009-02-12 @ 23:01:21
URL: http://fenjaofsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0