Lördagen den 7:e februari 14.13

Oj, nu var det ett bra tag sen jag skrev här..har varit en hektisk första vecka. Har hunnit bli sjuk med vilket gjort att energinivån varit ännu sämre. Man känner ju att man missar så mycket om man är borta från skolan en dag med så jag har vart där. Idag sov jag iaf ut och sen tog jag ett varmt skönt bad med ansiktsmask och en kopp te med massa citron och honing i. Det gjorde susen för halsen och hostan.


Sen blev det att städa rummet och övriga ytor så gott det gick. Det ska nämligen vara så att en städtant kommer en gång i veckan och städar men hon har inte vart här på de två veckor Rebecka vart här och ingen dammsugare har vi heller så kvasten är det bästa man har att ta till. Så runt med dammet lite sen torka golvet, lite bättre iaf. Sen igår var jag och Rebecka på ett köpcentrum lite utanför staden och inhandlade lite krukväxter till våra rum så nu känns de lite mer färgglada och livfulla, så jag har hunnit med att plantera om dem med. Nu efter detta inlägg blire plugga nån timme innan vi tar en promenad till ett annat köpcentrum utanför stan. Så skönt att staden är rimligt liten för man kan gå till allting.


Ja, vad händer annars i Salamanca!? Veckan har bestått av en hel del matlagning. I tisdags var vi hos Taina och compani där vi åt lite småplock följt av kanlebullar som vi svenskar bakade. De uppskattades mycket J Onsdagen var vi här och vi svenskar gjorde tacos följt av en Brasilianskt efterätt som var DEALISIOUS! Torsdag var vi sugna på picknick men sen blev vädret sämre så det slutade med en picknick hemma här i vårt kök med vindruvor, kex, ostar, smörgåsar, sallad, melon osv. Riktigt gott. Och vi fick så mycket över att vi körde en favorit i repris igår kväll med J Sen efter det gick vi ut igår för att fira av Simon från Polen och Lucas från Peru, som båda åkte hem idag. Lite tråkigt, man kommer varandra rätt nära på den korta tiden :/ Men är ju lite van sen au-pair tiden i USA. Vi började iaf på baren vi brukar gå till, Chupeteria där det shottades och dansades tills vi bestämde oss för att gå runt hörnet till Camelot där det blev mer dans på schemat. Hemgång halv tre och sängen kändes underbarare än någonsin J


Nästa vecka åker Taina från Brasilien hem med, hon kommer verkligen lämna ett tomrum! Men hon ska några dagar till Barcelona och det ser ut som om vi kanske kommer åka dit några stycken med några dagar. Får se om det går enligt planerna..


Nej nu måste jag plugga så läraren inte har ihjäl mig på måndag :p Men jag kan iaf påstå att jag lärt mig en massa, massa spanska (eller tja ord iaf :p) på en veckas tid. Det är bara grammatiken som är svår att pränta in men det får väl ta den tid det tar helt enkelt.


Och familjen Svensson som skrev om att skicka ner mina jeans, det vore jättesnällt! Men vantarna kan Sara ha (om hon inte slarvar bort dem ;p), här är det inte så kallt att man behöver dem iaf. Och jag har sagt till Sarah att hon får använda mina krämer osv som står där nere, inte min favvoparfym bara (mary-kate and ashley olsen) :) Adressen är:


Sofhie Svensson

Obispo Barbado Viejo 10, 1̊ D

37001 Salamanca

Espaňa


Hoppas ni alla har det kanon där hemma! Puss på er.


Hasta luego!



P.S- Jag hade tänkt lägga in en massa bilder från veckan ju men nu glömde jag kamera och sladd hemma så de får la komma i ett inlägg på måndag från skolan kanske..:p


Kommentarer
Postat av: Elin

Inte pratat med dej sen du åkte. Kul att höra att allt flyter på!

se när vi åker ner, men vore spännande. Anna o jag kan ju dra ner senare kanske?=)

svårt i skolan där eller?

kram kram

2009-02-08 @ 17:48:36
Postat av: Anna

Haha du har varit där en dryga vecka, och du har redan blivit stammis på ett partyställe! Underbart! ;D

2009-02-09 @ 19:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0