Lugnet före stormen..

Ja, nu har jag läst alla mina bevakade bloggar genom bloglovin - blivit en liten vardags rutin nu, hehe. Har även tittat på alla nyhetsklipp på aftonbladets hemsida, inrikes, utrikes OCH nöjesbladet..så nu är jag uppdaterad till max. Är skönt att bara ta det lugnt på söndag morgnar tycker jag, men nu ska jag snart aktivera mig mer. Tänkte börja med en powerwalk/promenad, sen blire nog städa lite här hemma och sen ska jag öva gitarr tills fingrarna ramlar av (de pulserar och tappar skinn redan så..) inför finals imorgon bitti. Jag är så jäkla nervös att det säkert kommer göra att jag inte kan spela alls när det kommer till kritan. Hatar när hela klassen tystnar, allas blickar på mej och där sitter jag som ett fån och inte kan spela en ton rätt. JAG ÄR INTE MUSIKALISK FÖR FEM ÖRE, det har jag lärt mig denna termin :p

Så 8.00-10-00 har jag gitarr finals som sagt, sen 11.00-13.00 är det matte finals. Det känns det bättre med faktist. Vi fick göra ett assessment på internet i fredags, samma som vi fick göra i början för att se vad vi behövde träna på, och jag fick 97% rätt. "The best I've seen in this class this whole semester" sa kära lilla husmus-läraren då. Känns som jag nu repeterat allt det där gamla med areor, vinklar, divisioner, x upphöjt i 1000 osv. Så känner mig laddad för det iaf.

I övrigt har jag final i housekeeping på onsdag, den är rätt saftig med mycket text att plugga in, och en massa uppgifter ska göras i den med som jag ligger efter i, så det blir mycket plugg med det i veckan. Sen äre tre timmar i gymmet som ska bockas av innan lördag, men med karaten avslutad ska det inte vara några problem. Skönt att komma iväg och träna när man pluggat i flera timmar.

Igår var tjejernas sista lördag (de åker hem nästa lördag :/) så vi tog på oss vitt och tog oss ner downtown för "white session" på tonic. Var väl sådär, men utsmyckningen var fin. Det är sjukt att i detta landet när man kommer in på en klubb, hänvisas killarna till höger och tjejer till vänster, så slipper vi tjejer betala :p Iofs tackar jag och tar emot för det, annars hade jag inte kunnat gå ut så ofta som vi gör. Hur många gånger kan man gå ut i Sverige och göra av med 0kr lixom..INGEN! I Santa Barbara, varje gång om man vill :p Me like!

Men nu var det ju som sagt en promenad som gällde..börjar bli lite kallare här nu med, 14 grader och molnigt säger weather.com och hela kommande vecka ska vara molnig och regnig, kanske bra så inte solen lockar att lägga undan böckerna, hehe :p

Off I go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0