I'm back on track!

Ja iaf när det gäller cyber-världen. Nu är nämligen min dator som ny! Det tack vare bästaste Mac som kopierade över alla bilder, musik, dokument osv. på en extern hårddisk och sen installerade om hela windows och allt. Så nu fungerar den som aldrig förr, känns himla bra! Och nu kan jag kanske hinna ifatt lite skol arbeten, främst inom hospitality nu innan finals nästa onsdag.

Kom precis hem från "lektion" i housekeeping operations. Denna gången möttes vi på ett hotell/inn nedanför skolan och stäade rum :p Slutresultatet inspekterades av en senior-städerska och min grupp fick slutbetyg A=MVG! :D Lite skoj att få utöva det man lär sig om i sina uppgifter. Vi lämnade även in ett grupp projekt vi jobbat med, vi har utvecklat ett eget hotell. Eller ja iaf hur vi skulle använda oss av "miljö tänk", hur vi skulle sköta housekeeping avdelningen osv., det som ingår i kursen lixom.

Annars flyter skolarbetet på..nästa vecka är sista veckan vilket innebär finals-prov hela veckan. Blir tufft då jag på måndag först har gitarr finals och sen matte efter det. Sen som sagt nästa onsdag är det housekeeping kursens final, den blir tuff då det är mycket att läsa och minnas. Men det ska väl gå det med. Gymma måste jag göra en hel del nu denna ch nästa vecka..ska ha 36h innan nästa lördag och nu har jag nog 31. Så blir att ligga i. Dock har vi "avslutning" i karaten imorron, genom att gå och äta sushi hela klassen. Blir mysigt!

Annars rullar livet på, jag letar lägenhet inför nästa termin som en galning, ingen lycka än så länge :/ En Brasilien resa närmar sig nu med stora steg och även så tjejernas hemresa :/ Kommer sakna dem något enormt!

På  kärleksfronten pirrar det på i vanlig ordning, och det har vart mer än efterlängtat att få ha någon att kala SIN. Tror nog jag kan göra det vid detta laget kanske :)

Nej nu vankas det vegetarisk broccoli & Keso-ostpaj säger Jennie! Luktar mumma! Sen blir det ett avsnitt av julkalendern (har man växt upp alldelesför fort eller blir julkalendrarna mer och mer skumma och "för yngre barn" med varje år?) och sen ett av paradise hotell med!

Puss på er så länge! Saknar er alla och hoppas ni myser till fullo i vintermörkret!

Kommentarer
Postat av: Elin

Nu behöver jag uppdatering. Hänger inte med i dina svängar. Vadå har du pojkvän?=) tell me everything!=)

2009-12-03 @ 19:01:01
Postat av: sara

vad härligt att höra att du hittat någon! Jag hoppas han är en bra en, men det tvivlar jag inte på:) Jag är glad för din skull. Själv går det sämre på kärleksfronten då jag och christian ("hunden") beslutat att inte träffas längre, eller ja som vänner då isåfall. det är jobbigt såklart, men man vänjer sig väl till slut och "går vidare". den som lever får se, men kanske är det så att om man mister en står det tusen åter. Keep going girl och lycka till med lägenhetsletande och allt. Älskar dig sis.

2009-12-06 @ 18:46:03
URL: http://sommarpussar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0