Brasilien dag 12!

Live fran hotellrummet i Rio de Janeiro! Brand till max av solen ar jag med. Brande mig lite pa axlar och brost for tva dagar sen och nu idag blev det definitivt inte battre, aven fast jag anvande 30 och 50 i solskyddsfaktor..soln ar stark med andra ord! Men men, man ska inte klaga, tank pa barnen i Afrika Sofhie! :)

Iaf sa kom vi till Rio igar eftermiddag efter tva natter/tre dagar i Paraty, en o ca. fyra timmar fran bade Sao Paolo och Rio. Paraty var ett av de finaste stallen jag nagonsin vart pa, det var en mysig liten stad med kullerstensgator och en hamn. Det var i stort vad som fanns ;p Men himla mysigt. Och i lordags akte vi (jag, Carlos, Carlos mamma Neide, Carlos syster Carol och mammans pojkvan Ademir) ut med en av de stora batarna. Den tog oss fran den ena vackra tropiska stranden efter den andra. Bland annat stranden dar de spelade in "den bla lagunen" eller vad filmen heter. Vattnet var klarblatt, stranderna vita, naturen gronare an gronoch solen varm och stark. En av de basta upplevelserna jag vart med om! Ni kommer forsta sen nar jag lagger upp bilderna (har juingen kamera sa far overfora alla bilder fran Carlos sen..)!

igar nar vi kom hit och hde slangt in grejorna pa hotell rummen drog vi allihop till en av attraktionerna har i Rio, "Pao e acucar" det var ett stort hogt berg format som just ett "Pao" - brodlimpa - och man sag ut over hela staden och havet. Oxa mycket vackert och vi sag aven sana dar sma Alfonson-apor som inte alls var skygga for folket som ville klappa, haftigt!

Mennu ska jag smorja in brannan annu en gang, dra och kaka och sen ska vi aka och titta pa Jesus statyn! :)

Hoppas ni har det bra dar hemma!
Saknar er!
Pussar!


Kommentarer
Postat av: Camilla o de andra på mossgatan..

Hej Sofhie!! det låter som du har det superb...verkligen toppen!!! är så avundsjuk på att du har varit i den blå lagunen, det är ju en såå vacker film. om du inte har sett den så måste du ju det efter detta:)hur känns allt mellan dig o Carlos då? här är det gnistrande kallt idag, -12 C o solsken, Lukas mår bättre idag efter en rejäl förkylning med hosta, så idag tänkte jag att vi ska gå ut en stund. Imorgon nyårsafton och vi ska vara hemma, ska gå en ljuspromenad här i stan när mörkret fallit på. Som visst var väldigt populär förra året, detta istället för fyrverkerier. Ska mötas upp med Nettan(som jag jobbar med) o hennes familj, så Lukas får träffa nåt barn under detta jullov.Nu är renovering av Lukas rum i full gång, gamla köket är utkastat, vävtapet bortriven, och igår kväll satte Stefan nytt tak i det rummet. Nu är han i Lkpg för att hämta golv, lister, m.m. Vår ambition är att det ska bli färdigt under denna ledighet, men vi får se.Vi längtar efter att få ner Lukas saker och att han får ett lekrum. Det blir även lättare om det kommer kompisar till honom! Ja, nä men här blir väl att tillaga den hela fina kalkonen imorgon som vi skulle bjudit fam. Lindström på annandagen, men eftersom Lukas blev sjuk fick vi ställa in det. Du får fortsätta ha det så underbart som du har det Sofhie, och njut av den sista tiden i Brasilien. Vi saknar dig o älskar dig, ett gott nytt 2010 till dig ett lite mer "ekonomiskt" år kanske:)ta hand om dig o hälsa Carlos med familj. pussar o kramar från oss

2009-12-30 @ 09:40:37
Postat av: malin

åh, låter helt underbart. Nej du ska inte klaga, min bränna har börjat försvinna snyft.. Snart blir det tillbaka till karlstad och verkliheten. Ha det toppen! Kramar

2010-01-02 @ 13:49:14
URL: http://malinekman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0