Snart dags för sängen..

..men först tänkte jag skriva en truddilutt här. Inte mycket nytt att berätta. Idag var det gitarr lektion mellan 8-9 och sen hade jag ledigt hela dagen fram till 19 då jag hade en 2,5h hospitality lektion. Den enda kurs jag har inom mitt "Major" denna termin, den verkar kalas kul men kommer bli mycket jobb med den tror jag. Vi har en fet bok som vi tydligen ska ta oss igenom på bara 10 veckor (innan nästa ämne börjar inom samma kurs). Måste köpa den imorron och köra igång direkt..varje vecka var det grejer upplagt på skolans hemsida på ett visst ställe så det är ju smidigt iaf.

annars har dagen vart ganska slapp faktist..inhandlade matteboken idag men den läxan gör jag imorron. Imorron äre en helt fri dag med, bara karate mellan 19-20. Så imorron blire att göra läxor, uppgifter, kopiera lite papper som sak skickas till mobil-bolaget, betala lite räkningar (då de står i mitt namn eftersom bara jag har amerikanskt konto..så de andra överför till det, smidigast så). Så imorron blir nog en aktiv dag iaf..men sov morgon ska jag unna mej. Blir konstigt för kroppen att ha sovmorron varannan dag och sen gå upp tidigt tisdag & torsdag. Blir nog inte så framöver ju mer det blir med skolan osv.

Jag har även lagt upp en annons på "Craiglist" (typ amerikanernas blocket) om att jag skulle kunna tänka mig att vara barnvakt. Hade nästan glömt att jag gjort det, men idag fick jag svar från ett par som har två killar (3 och 16 månader). Inget bestämt än, men gud vad jag håller tummarna..annars är det jäkligt snålt med pengar, och kommer så vara hela terminen..måste hitta nåt för att kunna ta mig igenom terminen. Bara att hålla tummarna :) Var bara måndagar, tisdagar och onsdagar men blir ju iaf 18 timmar i veckan så är nog egentligen mer än vad man kan klara av med skolan på sidan av..

Nej nu lockar sängen så förbaskat att jag ska smyga in (Jennie snarkar redan sött där inne). Dock blir det så jäkla kallt/fuktigt om nätterna så jag har börjat sova med mina mjukisar, t-shirt och strumpor på :p

Puss o kram på er alla där hemma! ♥



Juste ja, skulle ju skriva vår adress ju, därför jag började ett inlägg..bara utifall någon skulle behöva den (läs, om ni känner att ni saknar mej så pass mkt att ni skulle vilja uttrycka er saknad i lösgodis!)

Sofhie Svensson
1016 Cliff drive apt #123
Santa Barbara, CA 93109
USA

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Sofhie...skönt att allt flyter för dig o er...du jag tänkte på att ni behöver tänka på hemförsäkring!!om nåt skulle hända...p o k Camilla

2009-08-27 @ 12:50:45
Postat av: Martin

Jag är imponerad. Gitarr + Karatelektioner. Hujeda mig! Hoppas det går bra :) Ser ut att klara dig fint därborta, och tack för kommentaren förresten. Den värmde! Pussokram

2009-08-28 @ 00:30:49
URL: http://sonofajournalist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0