På golvet på Santa Barbara tourist hostel..

..sitter jag nu. Det är hårt och kallt men inte så mycket till val, alla sitter i allrummet med sina datorer så fanns inte plats, och i rummet sover det fortfarande folk. Känns som att det är hård konkurrans om lägenheterna nu, alla har uppe samma sidor och ringer på samma annonser, först till kval! Igår var iaf jag och tre andra svenska tjejer (de som var på samma plan som mej ner hit och som jag pratat med på facebook innan avfärd) och tittade på två lägenheter de hade hittat. Den första var jättefin och ny renoverad men låg i ett lite sjabbigt område och långt ifrån allt. Den andra var kanon fin, precis vid skolan, med pool, grillplats, två sovrum och fin planlösning. Hyresvärden var en knasig tysk vid namn Wolfgang som predikade om att vi skulle va försiktiga med de amerikanska killarna, de ville ju bara innanför trosorna på svenska tjejer :D Haha, han var skojig. Det enda kruxet med den lägenheten är att den inte är möblerad så det kan säkert komma upp lite i pris om vi ska möblera den. Säng kanske man kan hitta begagnad och sen köpa nån ny madrass på K-mart eller nåt, men sen äre ju soffa, bord, stolar, köksbehör osv. Måste titta upp det. Hyran skulle iaf bara bli lite drygt 500$/4000SEK - vilket är ganska billigt för santa barabara (plus el). Så vi får räkna lite på det idag och sedan svara hyresvärden. kanske är värt det för mig eftersom jag ska va här två år minst, men de andra tjejerna ska ju bara vara här ett halvår lixom.

Det andra som pågår just nu är letande efter mobiltelefon. De andra svenskarna här köpte nån för typ 45$ (360SEK) och sen betalar de 30$ (240SEK) per  månad, inte helt fel men då ingår det inga gratis sms eller nåt så  det kommer ju bli ganska dyrt ändå tycker jag. Jag har letat lite här nu på morronen men då måste man binda sig två år på abonnemangen, verkar nästan vara enda alternativet..iofs får man ju en jättebra mobil då så kanske går jämt ut att betala 240SEK i månaden då om man har en bra mobil med 200 minuter gratis att ringa för/gratis sms? Hmm..tåls att fundera på, har väl typ förmiddan på mej för ska jag kunna hitta lägenhet måste jag kunna ringa folk, ingen svarar på mina mail. Så måste nog beställa idag, de hade visst så att mobilen skippades redan ikväll isof..

Ja gud ja, det är mycket att tänka på..idag är det skola klockan 15.00 för att göra 2 timmars engelska test sen minst 1 timmes matte. Men inget att va nervös över, de mäter bara var man ligger osv.

Tror mitt jet-lag börjat visa sig först idag faktist. Känner mig jättetrött redan nu. Har vart så för mej att istället för att sova jättemycket har jag knappt kunnat sova alls och vaknat flera gånger per natt. Kan ju ha att göra med att folk här inte har respekt för andra och väsnas som tusan om nätterna med iofs..igår köpte en kille i rummet öronproppar till mig, var lite gulligt av han, så idag sov jag iaf till klockan halv 9. Lade oss 22 tror jag, värsta pensionärerna..haha :)

Nej nu ska jag återgå till mitt super roliga mobil och lägenhets sökande.

Hoppas ni har det bra där hemma allihop! Det var svårt att lämna er ska ni veta!
Pussar och kramar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0