Onsdagen den 12:e augusti 20:34

Sitter här i min våningssäng på hostellet och andas in den ljuva doften av svett och blöt hund (vene vad det är för parfym killen under mig använder/inte använder??).


Jag, Matilda, Jennie och Malin har iaf bestämt oss för att ta den där omöblerade lägenheten näraskolan. 4 000SEK i månaden var är ett bra pris, läget är bra osv. Vi får helt enkelt hitta billiga möbler och fylla upp allt eftersom. Vi ringde hyresvärden idag och sa att vi ville ha den, dock ville han ha sista månadshyran, halva denna månadshyran - eftersom vi flyttar in den 15:e - och 8 000sek var i "deposit" som man sen får tillbaka innan man flyttar. "Ni kan komma om en timme, skriva på det och betala om ni vill" Sa han som om det vore hur enkelt som helst att få fram 56 000SEK på en timme!? "Vi får nog återkomma med uttagna pengar imorn" svarade vi. (Jag som inte fått CSN pengarna än får låna av Malin tills de kommer..hoppas bara de kommer inom en vecka nu som lovat!). Det enda funderingen vi nu har är hur det ska bli med sista månaden innan vi får tillbaka de där 8 000SEK lixom. Men vi får prata med honom om det och definitivt se till att vi får ner allt på kontraktet och tar minst en kopia var på det! Men han har ju ett lägenhetskomplex på över 100 lägenheter så han är nog seriös.


Idag har vi vart  i skolan mellan 8.30-13.30 på en såkallad "wave-day". Vi skrev in oss och blev bjudna på frukost och sen fick vi allmän information om att välja klasser, gå på ett amerikanskt college, leva i USA osv. Sen fick vi studietips, stor & god lunch och en rundtur på campus.


Känns som att allt är i rullning och att man längtar lite efter fredag så man kan få skriva in sig på klasser osv och få allt avklarat.


Sen på lördag åker jag till Arizona med buss (7 timmars resa!) och stannar där tills den 22:a. Sen börjar skolan den 24:e och allvaret börjar! :)


Nej nu ska jag laga lite middag här i det lilla köket..har blivit pasta/nudlar med antingen tonfisk eller svarta bönor hela veckan nu. Billigt och...hälsosamt ;p


 

Puss o kram på er alla där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0