I Arizona..

Ja nu är jag hos Joey i Arizona. Kom hit i lördags efter en 12 (!) timmars resa. Bussarna var sena, chauffören var sen, ja på den vägen var det..men fram kom jag och jag fick öva min spanska rejält den buss resan eftersom de 6 männen bakom mig var mexikanare och insisterade på att prata med mej och fråga allt mellan himmel och jord..när det inte var dem var det en liten kille framför mig i bussen, han kan väl ha vart runt 2-3 år. Han hette Jacob och  kallade mig "Water guy" eftersom jag hade en vattenflaska..han var en söt liten jäkel men blev lite irriterande i längden :p Hans mamma var en av de där riktigt elaka mammorna. Det är alltid lika svårt att se hur de bara skriker och drar i sina barn. Han var väl en liten bråkstake Jacob så kanske förståeligt. I väntan på bussen till Arizona i LA var det en annan dam, eller ja en mormor till två jättesöta svarta flickor som hade en kvist som han piskade dem med på benen om de inte skötte sig, eller ja så fort den lille (kanske 1,5 år) ställde sig upp o inte lydde om att sitta still (Vilken 1,5 åring kan sitta still i en kö till en försenad buss i två timmar?). Usch, var hemskt att se..men ingen mer verkade direkt reagera. Aja..fram kom jag iaf :)

När jag kom hit var det bara att hoppa in i duschen och sen bar det av till en 50-års fest som var den vildaste fest jag någonsin varit på. Det var öppen bar, fulla 50-,60- och till o med 70+are som dansade som aldrig förr, det var en "nicest legs contest" för männen, dansande på bord och ja..ni förstår :) Kul var det iaf! Se lite bilder från det här nedanför..

Och igår hängde vi i grannens pool och lekte som galningar (även de äldre farföräldrarna ;p) men det svalkade skönt i de 45 graderna..

Jag och Joey innan 50-års festen..  Dancing the night away ;p  Carm och Joey  Födelsedags

Haha denna var faktist inte planerad för att va ärlig..  Joey och hans pappa Joe  Shottande.. 

sexiest legs tävling..detta var vinnaren ;p  Carm, jag och Joeys flickvän Sam  jag och Joey igen..



Jag och de andra svenska tjejerna fick iaf vår lägenhet i fredags efter att ha läst alla tusen papper grundligt och gett hyresvärden 4300$ (34400SEK) i hyra, deposit och nån annan avgift. Skamligt vad mycket pengar, gäller att vi ser till att få tillbaka dem sen bara. kan bli krångligt att lösa det när tjejerna drar i december och jag stannar kvar, kommer jag ju säkert göra efter att ha köpt alla möbler och allt lixom. Men det är ett senare projekt. De första två nätterna (sen åkte jag till Arizona) hade vi inga sängar så detblev att sova på golvet...som tur var är det heltäckningsmatta men blir ändå rejält obekvämt efter ett tag ska ni veta. Men igår när jag ringde dem hade de iaf köpt sängar så det finns en när jag kommer hem till Santa Barbara igen på lördag :)

Sen börjar skolan på måndag..det var en jäkla massa krångel med att välja kurser i fredags. Eftersom vi internationella studenter inte får välja förrän en vecka innan klasserna startar (och de "vanliga" studenterna väljer två månader innan) så var alla klasser typ fulla och därmed stängda för oss. Så vi fick ju ta vad som var över. Men jag fick iaf två turism klasser, en media & kommunikation som jag tog för att det inte fanns nåt annat, en klass som innebär att man har ett kort till gymmet på skolan och går 4 timmar i veckan och får tillgodoräkna det och den sistaklassen jag ska "läsa"..tro och häpna, är karate ;p Fanns inget annat öppet så jag tänkte att va fasen, kan väl va kul..hellre det än vattenpolo :p hehe så nu äre sofhie the karate kid som kommer fram :) Enda problemet med att välja klasser är att mitt matte test visade att jag måste läsa grundmatten/matte nivå 1. Och för att göra en transfer sen till ett universitet efter två år måste jag komma upp i nivå 4. Detta innebär att jag måste läsa en nivå varje termin för att hinna komma upp i rätt nivå..problemet är ju att matte nivå 1 är full och stängd så jag kan inte läsa den. Stort problem. Enda hoppet är att "crasha" den klassen på måndag (man går dit utan att vara inskriven där och hoppas att nån hoppat av/inte dyker upp etc.) men tror inte det är troligt eftersom de som valt matte antagligen valt de för att de måste/behöver det.. Så vi får se hur det går med det.

Aja, nu ska jag och Joey åka o fixa nån blankett han var tvugnen att fylla i för nån fortkörning eller nåt.

Hoppas allt är bra med er därhemma..Saknar er!

Puss o kram.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gums!! Du verkar ha det toppen, hoppas verkligen att allt löser sig för dig där nere... där borta :P



Tänker på dig, önskar vi hade fått lite mer tid tillsammans men det kommer :)

Lycka till nu!!



Puss och kram

2009-08-18 @ 23:40:55
URL: http://fenjaofsi.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hello girl....det låter o ser ut som du återigen har the time of your life!! mycket pengar med det där med lägenheten, hoppas allt går bra:) kul att bo med tre svenska tjejer denna gång:) vi mår bara fint o igår var vi på Afrodite i lkpg o åt med Sara o Simon, gott var det o trevligt!!! ta hand om dig tjejen vår, så hörs vi snart många pussar o kramar från oss alla

2009-08-19 @ 09:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0