Home sweet home..

Japp då var jag tillbaka i Santa Barbara igen. Kändes ovant att vakna upp i rummet i Santa Barbara, och ännu mer ovant i en säng, hehe. Lite tomt då man är van vid att umgås 24/7 med Joey. tur man har brudarna här..

Efter frukost drog vi oss ner mot poolen och låg där och glassade till in på eftermiddan. Hyresvärden Wolfgang kom ner och tipsade oss om att en tjej på gården försökte sälja sin soffa så vi stack dit och slog till. Så nu har vi en soffa med i vår inte alltför möblerade lägenhet. Finns nu, förutom soffan, fyra sängar, köksredskap, vardagsrumsbord och inte att glömma vårt egen-tillverkade matbord (resväska med pappskiva på alá japansk golv-style). Men det ekar inte längre iaf :)

Annars har det vart en rätt så effektiv dag iaf. Jag har betalat tillbaka Malin och Tilda vad jag lånade till lägenhetsavgifter osv. Räknat på en vecko/månads-budget. Blir inte mkt pengar över efter hyra,internet,el och mat. Men det får gå helt enkelt. Hoppas på att kunna sitta barnvakt eller nåt och kunna tjäna nån hundra lapp extra kanske. men det blir ett framtida projekt. Nu äre morgondagens skolstart som står överst på listan. Jag börjar 8.00 med en timmes "Nybörjar gitarr". Sen en timmes rast och sen 1,5 timmar "Media, kultur och samhälle". kan nog bli intressant. Kan bli så att jag tryker den sista om jag kommer in på matten. Mailade läraren och han sa att om jag kom dit på onsdag så kunde jag kanske få en plats i klassen. Vore kanon då jag behöver det för att kunna göra en transfer!

nej nu är kålsoppan klar här och sen blire nog en film med brudarna tror jag. Måste packa upp mina väskor och allt sånt med, aldrig kul..

Hoppas ni har det bra där hemma..hur är ert väder nu? Här är det riktigt varmt och skönt men ändå med en skön svag bris.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0