Arlanda..

Ja då har jag iaf tagit mig upp till Arlanda, utan problem än så länge *Ta i trä*. De har visst börjat gå ombord på planet nu men eftersom kön är hur lång som helst satte jag mig här istället..hade ju glömt skriva upp adressen till hostellet och de måste ju veta alla detaljer om var man ska bo osv. så inte mkt val, men kosta bara 29kr i timmen så bra underhållning istället för att stå i kö.

Resan påbörjades klockan 06.25 imorse då swebus svängde ut från Linköping resecentrum och körde mot Sthlm. Där blev det flygbuss ut hit och nu är jag här. Självklart vägde ju min väska för mkt (inte oväntat hehe), den vägde 26kg och man fick ha som mest 23. Hade som val att betala 2000 (!!!!) eller ta ur och ställa mig i den timmes långa kön igen. Så tog ur lite hårspray, nån ansiktskräm, ett par skor, låcktången och fick slänga i skinnjacka och ett par byxor i handväskan och bära den som ett extra hand baggage, fick man tydligen..så fick ner det 5kg iaf(blev mer än jag trodde, så svårt att avgöra sådär på måfå) och fick gå ombord :) Kom på på bussen förut att jag, när jag kommer till USA, befunnit mig i tre länder på mindre än en vecka, inte ofta man kan säga det..hehe!

Ingen aning om hur lång tid detta flyg till Atlanta kommer ta, helt glömt men säkert 13 timmar. Sen blir det att vänta där okänt antal minuter/timmar och sen vidare till LA. Träffade en kvinna i kön förut, hennes dotter hade pluggat på SBCC i Santa Barbara och hon var övertygad om att jag skulle stormtrivas. Känns skönt att höra :) Hon var trevlig..alltid kul att ha någon att prata med när man står i kö sådär..

Aja, ska väl ställa mig i kön då kanske..hatar köer :p


Kisses and hugs
Besos y abrazos
Pussar och Kramar

Fhiesan ♥

Kommentarer
Postat av: särfjärt

Dear...hoppas du har kommit fram till Santa Barbra ordentligt!! Och att du även kanske fått napp på nån lya lr rum? Här är det nu en vanlig måndagskväll, och för en stund sen var det världens åskstorm som drog förbi. Lukas somnade på cykeln hem från dagis idag, så vi la oss båda två när vi kom hem o jag somnade oxå. Stefan "bilar" upp i golvet i tvättstugan, så här brummar det fint:) ta hand om dig o vi hoppas din första dag i skolan går fint..vi är så nyfikna på hur det går för dig många pussar o kramar från Svenssons

2009-08-10 @ 18:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0