Måndagen den 13:e april 20:04

Jaha då sitter jag här i samma situation som så många gånger förut..uppstressad, undrande och konfunderad över min framtid. Har hittat fem KY-utbildningar nu inom turism som jag vill söka till hösten, men det är ju bara det att KY-utbildningarna är så mycket krångligare att söka då de är mer "personliga/privata". Så imorron måste jag hitta en affär att framkalla foton i då man måste skicka med personligt handskrivet brev och foto, jag måste hitta en skrivare så jag kan skriva ut ansökningsblanketterna, jag måste hitta kopiator så att jag kan kopiera alla betyg, anställningsbevis och intyg jag förhoppningsvis tog med mig till Spanien..och ja, det känns bara som himla mycket, lägg sen till att jag har nada idea vad jag ska göra i sommar..inga jobb finns ju! Rosita ska inte ner till Rhodos så där blev det inget, Sunnivas kontakt  i södra Spanien tittar på jobb åt henne o hon åker ner dit om tre veckor för att se vad hon kan hitta, så det är ju alltid ett alternativ, men skajag förlänga min vistelse här måste jag ju kontakta CSN senast den 22:e april osv. ska nog skriva ett email till dem och fråga hur det skulle gå till om det finns chans att få förlängt, om jag fortfarande har rätt till studiemedel för studier i höst sen osv. Och nästa frga är ju då ska jag byta studieort om jag stannar över sommaren? Åka söder? åka norr? kusten? stor stad? liten stad? Ja ni usch..

negativt inlägg, men ville bara skriva av alla mina tankar så stryk detta inlägg..

Tack för mej!
Hej!



Kommentarer
Postat av: sara

kan verkligen känna mig in i situationen här, jag råkar sitta i samma. Mest less på mig själv som inte sökt och nu är det två dagar kvar!! panik. man har gått o tänkt att det är långt kvar, men helst plötsligt var det april liksom.. usch. jag ska söka imorgon, snacka om att vara ute i sista sekunden! och det är jätte krångligt att söka, hoppas det lyckas till slut. och hoppas att det ordnar upp sig snart för dig, det är verkligen jobbigt att vara ovetande, det är väldigt stressande som du säger och man mår inget vidare.Jag har sökt hur mycket jobb som helst men är helt tvärsäker på att jag inte kommer få något, det är så grymt svårt. Men jag hoppas verkligen hur mycket som helst! för både dig och mig. massor kramar och pussar på dig syrran, jag tänker på dig <3

2009-04-13 @ 22:59:53
URL: http://sommarpussar.blogg.se/
Postat av: maria

vilka skolor har du kollat på då.? Jag har samma panik. sitter och planerar alla resor innan jag åker hem. Californien om 4 veckor, Niagrafallen om 8 miami om 12 sen ska man klämma in nån new york resa innan det och ha råd att shoppa och leva lite på lönen med. Sen i sommar lär man ju få panik över å skriva CV, hitta jobb och lägenhet. Och bil. Sen kommer man hem till sverige och ska börja jobba och fixa till lägenheten på en gång typ. ojojoj. hur ska de här gå.. miss you

2009-04-14 @ 18:06:24
URL: http://metrobloggen.se/estland
Postat av: maria

Jasså okey. Jag ska jobba i ett år eller max 2 sen blir det utbildning. Men det jag ska gå kostar 140 tusen per år. Därför tänkte jag jobba ihop lite pengar först liksom:D

2009-04-15 @ 17:36:59
URL: http://metrobloggen.se/estland
Postat av: Johan

Hejsan!

Jag har planer på att åka till salamanca efter sommaren för att plugga spanska. Jag ser att du befinner dig där nu så jag har lite frågor angående diverse saker,tex skolor med mera. Vore guld om du kunde berätta lite vad man ska tänka på: hur man ska bo med mera...:)



MvH Johan

2009-04-22 @ 20:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0