Blogg tillbaka pa svenska igen :)

Sa ja eftersom folk nu klagar pa att min blogg ar pa engelska, och inga amerikanska kompisar verkar lasa den anda gar jag nu over till svenska igen..lite forberedelse infor hemkommandet sahar! :) sa nu mamma kan du oxa forsta min blogg ;D

Pa tal om hemkommandet tog jag mig sjalv i kragen igar och satte mig ner ordentligt med att titta pa utbildningar. Det finns sa himla mycket intressant program och det gor det ju sa svart att veta vad det ar man vill plugga. Men sen hittade jag den dar utbildningen dar jag bara kande att gud vad roligt, det har skulle passa mig perfekt och beskrivningen passar perfekt in pa vad jag kan tanka mig jobba med. Och ja det ar inom turism after all :) tror den jag kande starkast for var i Norrtalje faktist. Det var en 2-arig KY-utbildning som hette "Reseledare & internationell Tour manager". Sen gillade jag oxa den som Anna och Vickan just borjade pa i Grimslov. En 1,5-arig KY-utbildning kallad "Turism, rekreation & Service". Mitt problem ar dock att de bara har kursstart i Augusti varje ar sa jag missade dem precis och far helt enkelt vanta till Augusti 2009. Lite smatt panik/besvikenhet slog mej nar jag insag detta. Vill ju sa garna. Men en en gang far jag lugna ner mig och ta det som det kommer.

Sa nu ar da fragan vad jag tar mig for November 2008-Augusti 2009 :p Plugga fristaende kurser pa nagot universitet/folkhogskola kanske (Tack Camilla for iden)? Aka ivag till Spanien/Italien pa sprakresa? Soka jobb? Ja det finns oandliga mojligheter..och var ska jag bo? Ska titta runt lite och se..kanske far soka jobb och kurser for att vara pa den sakra sidan.

Har pratat med Elin och Sarah (grannen) en hel del med. Ser SAAA fram emot att fa komma hem till er igen. Om det ar nagot jag insett under detta aret ar det vilka vanner som verkligen bryr sig och som ar akta. Can't wait to catch up on all the good stuff with you guys! Och faktist saknar jag utgangarna i Linkoping lite grann med..tro det eller ej! ;D

Nej dags att ta tag i saken igen ett tag innan det ar dags for lunch och sen hamta ungarna..









Kommentarer
Postat av: Camilla bonusmor:)

Hello blondie!! How are you doing over there?? We are couting the days for your hometrip...We miss you a lot!!:) Today Lukas and I feel a lot better, but there will be no swimminglesson for me tonight. Have a nice day in DC and with the kids, with love Camilla

2008-09-04 @ 12:21:05
Postat av: E

nej ingen språkresa! Men fristående kurser eller distans e ju jättesmart.. Distans skulle ja vilja gå, gud va skönt de skulle vara. Att bara tenta.

Well..

miss ya!

2008-09-04 @ 12:53:11
Postat av: sara

vad roligt att du kollat runt på skolor, lissyrran din börjar bli stor och ska också börja kolla runt på skolor snart. ska kolla på folkhögskolor runt om i landet . men vet dock inte om jag ska börja plugga isf hösten 2009, eller om jag väntar tills 2010. återstår att se helt enkelt :) igår var det två veckor exakt till min 18årsdag och när du kommer hem ska vi gå ut tillsamans , längtar så. puss&kram!!

2008-09-05 @ 18:06:16
URL: http://snaabelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0