Hur får man sitt pussel till liv att spela någon roll!?

En sak slog mig igår vid matbordet när Sydney, som den nyfikna lilla 6åring hon är, intresserad frågade mig och Mickie "Hur kommer en bebis in i mammans mage?" Följt av fnitter från Allie och Jessis håll svarade Mickie självsäkert "När två människor älskar varandra gifter de sig och skaffar barn. Resten ska vi nog vänta några år med att gå in på". Nöjd över svaret mumsade hon oberört vidare på sin broccolli. Vi blir upplärda från barnsben att människan är en halva i jakt på sin bättre hälft. Vi ska jaga genom världen för att hitta den rätta , det ska älskas och provas på alla möjliga sätt innan vi tillslut kanske hittar en match som funkar. Är det vad livet går ut på frågade jag då mig själv?

Rent tekniskt sätt är det väl bara att ge sig ut med friskt mod och testa allt och alla du kommer över , men om du gräver lite djupare inser du att det är på så många plan du ska lyckas på att det nästan är omänskligt att hitta rätt! För även om det på våra listor över "önskade egenskaper" oftast toppas med - snygg , rolig och omtänksam , finns det så mycket mer innan det är värt att försöka sig på ett förhållande, och allra helst en förlovningsring som säger evig kärlek.

Det är det där med att kunna prata med varandra, öppna upp sig och bjuda på sina känslor så att båda blir nöjda utan att det är varken för mycket eller lite. Det ska kyssas med exakta mängder tunga, livsplaner, etik och moral får gärna vara likvärdiga och att ha ett intressant och inbjudnade jobb är precis lika viktigt som att vinna skönhetstävlingar, rapa ur sig skämt och pumpa på gymmet. Den perfekta partner, finns han??

Hur hittar man sin pusslebit och hur vet man att den är perfekt rätt och inte en inbjudande karvig kant? Hur vet man när det är dags att ge upp ett pussel och påbörja jakten på nytt med ett nytt pussel? Ibland driver jag mig själv galen med alla tankar!




"All men should strive to learn before they die, what they are running from, and to and why" James Thurber





Kommentarer
Postat av: E

Värst vad du e poetisk=) låter som sarah i sex and the city;)



O nej, jag säger alltid att det finns inte En perfekt- det finns flera .. man passar med;) sant=))

2008-09-27 @ 21:08:47
Postat av: bonus o pappa

Hej....vi kan säga så mycket att du kommer märka när du har hittat honom med stort H!! Det kommer du känna i hela din lilla kropp och hjärta och hjärna...du är så uppfylld av honom att det inte finns nåt annat i hela världen!! puss o kram från oss...vi älskar dig:)

2008-09-29 @ 21:18:20
Postat av: sara

håller verkligen inte med din vännina elin ... jag säger som pappa och camilla, varför har dom alltid så rätt för ? jag älskar dig, och alla andra i familjen - det är alltid något :) även att det förmodligen alltid kommer kännas at det saknas något innan du väl hittar någon att verkligen hålla kär. Puss&kram

2008-10-09 @ 15:14:25
URL: http://snaabelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0