Tillbaka i D.C igen..

..efter en underbar weekend i New York city med Veronika. Trots oroliga blickar från bl.a. värdföräldrar när de insåg att vi skulle bo på ett hostel i Harlem (milt kan man väl säga att det är en något sämre del av New York för er som inte vet :p), hade vi en otroligt perfekt helg! Hostelet/vandrarhemmet var mysigt, relativt fräscht och de 6 människor vi delade rum med var relativt bra på att respektera varandra.

Vi tog bussen från Chinatown i D.C 7.30pm i fredags kväll och kom till ett hektiskt och klarvaket Times Square tre timmar senare. Slocknade så gott det gick en timme senare på hostellet och sov från och till med all trafik in och ur rummet. Lördagen var vi iaf nere vid färjan, som skulle ta oss ut till frihetsgudinnan, redan vid 10 så vi slapp kön. Spenderade förmiddagen med det, var kul att se men hon är mycket mindre i verkligheten ;p Sen promenerade vi innåt stan, genom soho, in och ut genom affärer hela dagen, underbart hur glad man kan bli av shopping! ;) På kvällen blev det en middag med två svenska tjejer på Times Square innan vi utmattade och med ömma fötter slocknade på hostellet.

Söndag morgon packade vi väskorna, slängde in dem i hostellets "luggage room" och hoppade på "the subway" som tog oss ner till Central Park. Där köpte vi frukost på Starbucks och satte oss på några klippor med höstiga träd omringade oss. Obeskrivligt underbar känsla! Vi strosade runt i Central Park ett tag och sen tog vi en "cykeltaxi" in till stan och lite mer rund springande. Klockan 6.00pm gick vår buss tillbaka till D.C.

NY är en sådan underbar stad. Tredje gången gillt nu för min del och nu känner jag faktist att jag sett allt man ska ha sett och gjort NYC en gång för alla. Klar med den stan, nästa tack! ;p Bilder kommer läggas upp så fort jag fått dem av Veronika, då min kamerblixt är sönder och därav min kamera värdelös. Kommer iaf antagligen lägga upp dem på både bilddagboken och facebook för intresserade!

Postat av: bonus o pappa

Hello darling...det låter som ni haft en underbar NY resa..åh vad härligt o underbart..blir såååå avis. Det är en kul stad!! Vi räknar ner dagarna här hemma o förbereder källaren för din hemkomst!! Annars är Lukas o jag lite krassliga i luftvägarna men inte mer än så....vi blir hemma imorgon oxå, då vi ska ta missan till doktorn för en årlig spruta!! Vi har varit ute en stund idag, härlig höst med blåst tyvärr, annars är träden i all sin prakt för tillfället...vi hörs snart puss o kram Camilla, Lukas o pappa :)