Fredagspepp!

Ja idag är jag på sånt där riktigt fredagshumör, hurtig, energifull och med en stark självdisciplin! Jag har äntligen städat ur garderoben. Slängde två hela påsar med kläder, underkläder, trasiga strumpor osv. jag staplade även två högar med kläder att skänka bort till antingen välgörenhet eller ungarna här uppe. När jag väl var i gång blev badrumsskåpet urrensat med. Ni som sett skåpet vet ju att det behövdes ;p Sorterade fyra högar där första var vad som skulle följa med hem till Sverige, andra var saker att använda slut på och slänga innan hemresa, tredje blir att ge till ungarna/lämna här och fjärde blev en stor skräphög! Känns riktigt skönt att ha det avklarat, mindre jobb precis innan hemresan.

Samtidigt som jag gjorde detta tål att påpekas att jag även tvättat hela min tvättkorg och ungarnas kläder och även bakat "pumpkin" muffins..det ni. Man är ju inte kallad "the super au-pair" helt utan anledning! ;)

Måste också ge mig själv några tummar upp för att ha ätit en hälsosam frukost bestående av min alldeles egna påkomna hälsogröt ;p Den ser riktigt slabbigt äcklig ut men oj oj vilken bra start på dagen! Följde upp det med att slänga ihop sallad, gurka, tomat, mandlar, kyckling och fullkorns krutonger i en enda god sallad till lunch. Och hör och häpna, Sofhie har börjat ha dressing på sina sallader! Idag blev det en low-fat, extra-protein ceasar dressing. Mums!

Nu ska jag vara ännu lite effektiv innan jag ska hämta upp ungarna om en och en halv timme. Ska dra till mataffären och handla lite åt Mickie och även passa på att lösa in min extra stora check på banken. Nu är det ju inte så att själva checken är större denna vecka utan summan skriven på den..Mickie ville ge mig lite extra pengar att handla lite saker innan jag åkte hem så hon gav mig 70$ extra (ca 500 kr). Inte helt fel!

Tack för mig! Och ha en underbar helg alla!










Kommentarer
Postat av: Martin

What the?

då kan du ju käka min goda sallad sen =D

2008-10-19 @ 21:45:09
URL: http://sonofajournalist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0