Nä ryck upp dej Sofhie!

Tänkte först att jag skulle radera det deprimerande pms inlägget jag skrev igår men orkade inte :p Nu har dock skrivlusten kommit tillbaka. Det är det som är så bra eller ja underligt med mig. Jag kan vara skitless på allt en dag och nästa dag på jättebra humör :) Så tänkte nu jag skulle skriva om helgens bravader..

Det började fredagkväll  med att jag packade en fet väska och bosatte mig hos Elin över helgen :) Vi käkade en jättegod sallad, bakpotatis, goda röror och baguette och efter det gjorde vi oss iordning. Korkade upp vinflaskan och taggade till max. Sjöng singstar i vanlig ordning och hann även se lite på Idol. Sen ringde Jerry & Matte och vi promenerade dit där vi fortsatte vin intaget tills det var dags att ta sig till Flamman. Jag och Elin som aldrig varit där hade inga direkt höga förväntningar på stället, men blev glatt överraskade. Riktigt trevligt folk, bra musik och öl för 16 kronor..en kanonkväll helt enkelt. Slutade med en efterfest hos Jerry och sänggång alldeles för sent eller ja tidigt :p Fick nog 2 timmars sömn den natten då mamma envisades med att ringa klockan 10 för att fråga om jag ville med o käka köttbullar på IKEA! Men det är lugnt..lika bra att stiga upp :p

Lördagen spenderade jag och Elin med film och "Du är vad du äter" i soffan, halvslumrandes. Sen var det bara att gå på't igen. Ta en dusch, korka upp nästa flaska och ta på partyoutfiten igen. Slitna och opeppade lyckades vi iaf ta os till Martin en sväng och sen följa upp det med Platå. Inge kul alls där sen de sänkte åldersgränsen till 18. Den som vet varför får gärna meddela mig det, för enligt mig var det ganska korkat. Tror de kommer förlora ganska många "stammisar" på det. De har ju lixom alltid vart stället där det varit lite mer klass på folket och där man faktist kunnat komma undan de yngre. Men men bara att finna sig i situationen.

Söndag blev det sova ut rejält, till klockan 12.50 vill säga ;p Sen kom ex-kexet Martin och vi drog ner till Ghingis och käkade brunch. Det var lika gott som alltid och lika trevligt sällskap som alltid. Känns som att det blir lättare och lättare att vara vänner, skönt tycker jag.

På tal om mamma tidigare i inlägget fick jag lite dåligt samvete att jag inte hälsade på henne nåt alls under helgen när jag ändå var i Lkpg. För sena kvällar med för mycket alkohol och man blir för seg att ens orka pallra sig ur sängen, allt mindre gå till Johannelund. Har ju saknat min kära mamma något enormt så får bättra mig. Men ring gärna i veckan, torsdag var du väl ledig mamma? Så kan vi hitta på nåt. Eller nästa helg :) Min mamma är den bästa mamman!:)

Orkar inte lägga upp bilder från helgen här utan ni får titta på facebook eller bilddagboken som vanligt om ni är intresserade. Bilddagboken kan man titta på även om man inte är medlem där själv. Länk till min sida där är: http://fhiie.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Anna

Johannelund? Där bor ju lillebror :D

2008-11-20 @ 22:58:44
URL: http://fenjaofsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0