5 dagar efter..

..jag skrev dessa publicerar jag dem nu. Dessa skrevs nämligen på väg hem mot Sverige igen. Hade dock ingen uppkoppling till Internet på flygplatserna och inte köpt en svensk adapter kabel till lap-topen förrän idag. Så här kommer de :)


081106 10.53 am


Så var jag på väg! Sitter nu på tåget och ser de röda löven svischa förbi utanför. De var så himla otrevliga på tågstationen innan jag skulle åka. Först och främst fick familjen inte hjälpa mig att få på väskorna på tåget, sen sa han skitsurt "And I'm nice to let you board with all that packing, it's way over over limit" Vi försökte förklara att jag skulle ändå hem till Sverige och att jag packat ner hela mitt liv här, men han kunde inte ha brytt sig mindre :) Det stod en snygg polis bredvid dock och han bara skakade på huvudet och viskade när vi var utom synhåll "Never mind him dear, I mean it's not like you can fit your whole life in a backpack right?" Tyckte jag var roligt :p


Sade iaf hej då till barnen som nog inte insett att jag verkligen skulle lämna, grät en skvätt och efter mycket om och men följde Mickie med till perrongen och hjälpte mig få på alla väskor. Var himla svårt att säga hej då till henne. Har nog aldrig kramat någon så länge! Sitter nu på tåget och har väldigt svårt att hålla tårarna inne. Så mycket jag kommer sakna, så många jag kommer sakna. Men jag får vara tacksam för det år jag haft här, alla upplevelser och allt jag lärt mig.


3.46 pm


Sitter just nu på New ark international airport i väntan på att få gå ombord på flyget som ska ta mig till Dusseldorf. Efter att ha spenderat typ en timme med att plocka om alla väskor. Jag kom till baggage claim och vägde första väskan, 33 pounds, gränsen är 23, jaha men då betalar jag väl övervikt för den då tänkte jag, hade jag ju räknat med. Men när nästa väska visade sig väga 31 pounds och hon meddelade mig att dte skulle kosta 150$ per väska i övervikt blev Sofhie irriterad på sig själv. Handbagaget får väga 8-9kg och vägde 25 :p Hade bara 200$ med mig så inget annat val än att ta med väskorna tillbaka och slänga allt som vägde för mycket och som jag inte skulle sörja alltför mkt. En snäll vakt eller vad han nu var kom och hjälpte mig. Han var rolig. Han hade en dotter som var 15 och sen några yngre ungar så han tog vad jag hade tänkt slänga :D Han fick mina vita favvojeans (de är ju på gränsen till för små så lika bra kanske), alla mina amerikanska böcker jag läst under året, en pyamas, en massa t-shirtar, fotoalbum (tog ur alla foton), träningsväska, handväska x2..ja jag kan hålla på i en evighet. Han var iaf jusste och såg till att även fast jag hde övervikt på de två stora behövde jag bara betala sammanlagt 50$ i slutändan. Ibland är det bra att ha sin charm och snälla tillvägagångssätt ;) Så Sofhie är glad J


Så ja nu är det en timme kvar tills planet lyfter till Tyskland. Landar där en timme och tar sen flyget hem till Arlanda. Det mest irriterande just nu är att gaten intill min är ett plan som flyger till ja just det, Arlanda :p Jävla au-pair in America som ju självklart ska få en att byta flyg så det blir billigast för dem. Men jag har lite tur ändå, de flesta får byta 3-4 gånger på väg mot Sverige. Så ska inte klaga. Nu kom en gubbe fram till mig och frågade "Are you the girl that had to unpack all your suitcases? How heavy were they before you took the stuff out? Oh cool, well have a nice trip!"


Har hittat en amerikansk tjejkompis oxå. Hon sitter och garvar bredvid åt att gubben faktist kom fram och frågade ;p Hon har haft en pojkvän i Sverige i tre år och nu ska hon äntligen flytta dit. Till göteborg den lyckosen. Hon fick betala 200$ i övervikt, men hon har ju tagit allt hon har med sig lixom så det kanske det är värt. Hon är iaf jättesnäll. Alltid kul att ha någon att prata med. Sitter dock inte bredvid henne på planet, men har ändå tänkt sova större delen. När jag landar i Sverige klockan 9 imorron bitti är den ju bara 3 på natten för mig, så får ta igen det på planet..kan ju inte sova bort hela helgen sen, det är jag för upptagen för ;) Vad fan, nu kom en tant fram och sa "I heard that you had to throw away a bunch of stuff, you could have put it in my bag. Did you have to leave alot behind? Poor thing!" Kul att man blivit värsta käns som tjejen med för mycket saker..Illa ;p


Nej nu ska de visst börja boardingen så måste stänga av datorn och göra mig förberedd..


Nae vet ni vad gott folk, vi ses i Sverige! :D


2.12 am

Nu sitter jag på det lilla lilla planet som ska ta mig mellan Dusseldorf och Stockholm. Har suttit här i lite mer än en timme och har nästan en timme kvar. Kan inte fatta att om en timme står jag och kramar om er!! Fick just en underbart god ost- och skinkmacka. Mumma :) Killen bredvid somnade redan innan planet lyfte. jag har inte kunnat sova varken på förra flyget eller detta. Tror jag är för uppspelt..Irriterande :p men på flyget från New Ark spelade de två bra filmer så det var okej. Satt dock bredvid en tjock, oförskämd, glupsk tysk som snodde min nack kudde. Men jag överlevde det med ;p Nej nu ska jag avnjuta resten av min macka..får lägga in det här i bloggen när jag kommer hem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0