Min nya blogg, mitt "nya" liv!

Jaha, da har aven jag skaffat en blogg da. Har statt emot grupptrycket i typ tva ar nu men nehej nu har jag visst en :) Laser ju alla andras bloggar varje dag sa varfor inte ha en egen.. Just nu ar det mycket som hander i mitt liv. Det ar inte sa att sa jatte mycket hander egentligen, men i det stora hela och inombords hander mycket. Mycket tankar och funderingar.

Jag ar iaf glad att jag bestamt mig for att jag vill stanna i USA och plugga, for tankarna som slet mellan Sverige och USA var verkligen inget roliga att ga omkring med. Kande att jag svek alla dar hemma om jag stannade och att jag missar Lukas uppvaxt osv. Men jag insag att det har handlar om mig, MITT liv. Med risk for att lata sjalvisk ar det iaf sa det maste bli. Maste tanka pa mig sjalv. Var ju sa allt borjade, att jag bestamde mig for att lamna Martin och alla er andra dar hemma for att tanka pa mig sjalv och min framtid. Och det steget angrar jag inte alltfor ofta att jag tog!

Nu ar det ju dock dags for nasta komplicerade steg i processen, vart borjar man? Kan jag komma in likvardigt som alla andra som soker eller finns det bara ett fatal platser for oss internationella studenter? Kan jag soka till alla kurserna eller bara vissa? Om jag pluggar tre/fyra ar och far en "bachelor degree" raknas det i Sverige? Vem staller jag fragorna till? Ja usch, det ar jatte jobbigt! Men tror jag maste vanta lite med att ta tag i allt. Sista ansokningsdag ar ju 10 november, sa behover ju inte direkt kanna mig stressad. Men jag har insett en egenskap hos mig sjalv. Det kan ta mig ett tag att bestamma mig for en sak, jag velar fram och tillbaka for evigt, men nar jag val bestamt mig for det ena eller andra ar jag himla driven att fa det sa! Och helst vill jag att det ska ga min vag direkt, sa fort som mojligt. Men det har aret ar ju till for att lara mig mer om mig sjalv, utveckla mig sjalv osv. fragan ar bara, har jag utvecklats nagot/forandrats de har forsta 7 manaderna? har jag kommit nagot narmare i processen att hitta mitt ratta jag? Ibland tvekar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0