Fredagen den 6:e mars 18:28

Nu har jag äntligen kunnat lägga upp bilderna från Barcelona så spana in dem i Barcelona inlägget vettja :)

Har vart lite torka med skrivandet här på bloggen, har haft rätt fullt upp med pluggandet. Idag hade vi t.ex ett test på verb i regular, irregular och preterito perfecto form. vene hur det gick läraren gav mig lite "Sofhie att du fortfarande inte fattat" blickar när hon kollade igenom det i väntan på de andra :p Men jag är iaf stolt att jag nu fattar vad de säger och att jag över huvudtaget förbättrat mig och nu kan göra mig förstådd. Nästa torsdag har vi "the big exam" där det avgörs om man får gå till nästa level eller om man får gå om samma igen. Gud vad jag skulle hata att bli kvar i samma grupp..kommer isof va jag och de fyra alltför sega japanerna. Det var elakt sagt men det är så irriterande när man känner att man är på så himla olika nivåer. Vår klass är verkligen olika nu. Eoin från irland har t.ex vart här 3 månader och pratar och förstår jättebra medans den nya japanen i klassen tar tio minuter på sig att säga "Ho,ho, ho...l,la" och vi är så många i klassen nu (12 st i det lilla rummet, bli jäkligt varmt kan jag säga) att man inte får mycket hjälp. jaja vi får väl se hur det testet går..och går det inte bra så är det väl meningen att jag ska repetera det hela igen, kanske är bra så man känner att man verkligen förstår och kan det..

Och imorron drar jag, Rebecka, Hector, Thiago och Jenny till Portugal över helgen. Blir bara över en natt men blir kul att komma iväg lite. Vi har hyrt en bil så blir kul. jag blev självklart utnämd till att köra i Lisboa (du har ju kört i NYC och D.C klart du kör när vi kommer till storstan, jo man tackar!). Blir skoj...

nej nu ska jag ladda ner lite mer av den spanska musiken min lärare skickade till mig, bra att ha när man pluggar :)

Pussisar.

Kommentarer
Postat av: Elinen

hej gums!



hur gåre med allt? länge sen vi prata nu.

Hoppas allt flyter på. Kämpa på med skolan, det löser du nog ska du se. Du kan det där!



kram

2009-03-07 @ 15:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0